Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Smykke import til privat person

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 8. Dec 05
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, står og overvejer at købe lidt halskæder hjem fra usa, bare til eget brug i første omgang. Vi taler måske om 3 halskæder og ikke noget mærkevare.

Umiddelbart vil pakken/posten blive sendt via USPS, mit spørgsmål er: Om der vil blive lagt moms og told på min pakke? 
Kender ikke pakkens størrelse, men umiddelbart tror jeg den bliver sendt i de store konvolutter..

Jeg skal vel ikke hen og lave mit eget firma bare for at kunne købe lidt hjem fra usa?

M.VH.

Anders

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 11:18

Hej Anders.

Nej - selvfølgelig skal du ikke oprette et importfirma for at købe et par produkter i USA.

Du kan dog risikere at skulle betale told, men det kommer helt an på, hvor emsige tolderne er i lufthavnen. 

Hvis de tilbageholder pakken, så modtager du en besked fra Skat med det skyldige toldbeløb. Pakken bliver derefter frigivet, når tolden er betalt på det nærmeste skattekontor.

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 10:54

På pakker under en hvis værdi er der ingen told. Hvis pakken har en værdi under 240 kr. eller der omkring, er der ingen told. Jeg vil dog ikke lige hænges op på de 240 kr., men du kan finde det på www.skat.dk . Hvis skat holder pakken tilbage, skal du muligvis betale told på smykker, men også moms, så du betaler 25% moms af pakkens værdi inkl. fragt. Er du import registreret med cvr-nummer betaler man ikke importmomsen, men som privatperson skal det betales.

Billigt Hundeudstyr Online

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)