Kære Aminos, Vi søger inspiration til indhold i et nyt gratis magasin til omdeling i Århus. Meningen med magasinet er at promovere de virksomheder, som er med i vores netværk. Disse får fast annonceplads og evt. artikelplads. Netværket består af mange forskellige typer virksomheder, fra advokater til tømrere. Målgruppen til magasinet er derfor også ret bred (ca. 25 - 55 år). Magasinet skal dog ikke kun være en gang salgsannoncer fra vores medlemmer og leverandører, men skal indeholde interessant læsning for den private forbruger. Skal udkomme 4 gange årligt i 30.000 - 40.000 eksemplarer til at starte med. Vi har selvfølgelig gjort os en masse tanker om idéer til temaer, artikler og udseende, men vil gerne høre hvad aminoerne mener kunne være god læsning i et gratis magasin, som skal være langtidsholdbart. Har I nogle gode idéer?
|
Hej MIchael
Min erfaring herovre vestfra er, at du skal droppe tanken om at sælge omtale (luderstof).
Du får positiv respons fra læserne ved at levere relevant, velskrevet stof om lokale mennesker.
Når mine annoncører vil købe omtale, plejer jeg at sige: "Du kan sagtens få omtale, når du har noget relevant nyt - det kan du, uanset om du annoncerer eller ej. Så prioriterer vi din nyhed sammen med det øvrige stof."
Jeg har positiv respons på stof om kunstnere, iværksættere, jubilarer, ildsjæle, foreningsfolk.
Jeg har megen glæde af at tilbyde foreninger gratis annoncering - det er et salgsargument for annoncørerne, der er vant til at skulle tage stilling til sponsorater i tide og utide.
Du er velkommen til at kontakte mig for en snak om godt, lokalt magasinstof.
mvh Hans