Lad os sige at en person der ville opstarte en webshop valgte at gå ud af virksomheden inden den overhovedet var lanceret. Der er selvf. ingen kundekreds eller noget som helst overskud/omsætning. Det der er, er nogle kontakter, et lille varelager og en webshop som er tæt på at være færdig? Hvis personen nu fik værdien af disse ting 'redunderet' idet han trækker sig fra projektet, kan man så tale om goodwill der har en egentlig værdi (med henblik på videresalg af ens anpart) i de timer og kontakter der er skaffet og fundet?
Lad os sige at en person der ville opstarte en webshop valgte at ...
Lad os sige at en bruger på Amino svarede 'ja' til dit spørgsmål... Vi kan også sige at brugeren i stedet svarede 'nej'...
Jeg synes du skal blive lidt mere konkret, så du kan få et brugbart svar. Du har arbejdet på en webshop? Den er ikke startet endnu? Du vil ud af projektet? Du vil høre om dit arbejde kan sælges som 'goodwill' til partneren?
Nej det er nu ikke mig. En person vil ud og en anden vil ind. Ligger der goodwill i et begrænset arbejde? Ved ikke hvad jeg skal komme med af yderligere oplysninger?!
Der kan ligge goodwill i arbejde, men I skal have en revisor ind over hvis I vil den vej, for der skal jo reelt være tale om værdier og ikke almindelig drift.
Det fornemmer jeg - og har nogle erfaringer omkring. Send en PM hvis det er noget du vil have et 3. parts syn på i fortrolighed. Min erfaring er, at den personlige del spiller en større rolle end de forretningsmæssige. Tag ansvaret - løs problemet - kom videre.