Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undgå duplicate content med XML?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Malaga
Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg køre et website med boligudlejning hvor vi har omkring 3000 boliger annonceret. Jeg har en del forespørgsler fra portaler osv som gerne vil have mine boliger listet hos dem. Det er jo storartet for mig, men risikere jeg at blive stemplet af google og andre søgemaskiner pga duplicate content da alle mine boligsider inklusiv fotos og beskrivelse vil blive vist af andre sites.

Ideen er at de skal have mulighed for at hente boligerne ud via et xml feed. Kan jeg måske designet xml feeded således at der ligges noget nofollow eller disable tags ind som viser at dette content ikke er eget af det pågældende site?

Jeg håber på en god diskussion her...

Venligst

Claus Sørensen

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:54

Hej Claus

Hvis det er et XML feed er det usandsynligt at hele html sider vil blive identiske, så største problem vil nok være at fx. beskrivende tekst til de enkelte boliger vil være ens. Jeg skal ikke kunne sige om dette er nok til at Google dømmer duplicate content, men i så fald er det et spinkelt grundlag.

Lav det evt som pilot projekt over 3 måneder med een partner og se om du render ind i nogen problemer. Nofollow kan du ikke bruge, men hvis du sætter links ind til dit eget site vil det give Google et fingerpej om at DU er den retmæssige ejer af indholdet

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 21:55

Uden at have kigget på sitet, så vil jeg ikke tro at du skal være bange for noget. Faren for duplicate content er tit overdrevet. RSS og XML feed er jo netop beregnet til at vise udtræk fra et website på et eksternt site, og det er som regel kun en lille del af den originale sides indhold der ligger i RSS eller XML feed'et.

Men bemærk dog at ovenstående er skrevet uden at have set de pågældende sider.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:59

Du kan sige, at dem der vil bruge dit feed SKAL henter det via javascript. Giv dem eventuelt et script du har lavet hvor de kan sende parametere med omkring hvordan det skal se ud. Du kan også stille XML feed til rådighed og sige at de skal parse det via javascript dirkete i browseren, på den måde vil google ikke se indholdet. 

Fra Malaga
Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 11:30

Hejsa,

Tak for svarene.

Det kritiske punkt vil naturligvis være hele boligbeskrivelsesdelen og der vil jeg i mit XML evt kun give en lille teaser med som er udtaget derfra. Samtidig når der linkes til det originale content på mit site bør jeg ikke løbe i problemer....sådan som jeg ser det.

Håber i er enige

Tak for hjælpen

/Claus

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 11:51

Clauss:
Samtidig når der linkes til det originale content på mit site bør jeg ikke løbe i problemer....sådan som jeg ser det.

Korrekt. Hvis du laver en aftale med abonnenterne på dit xml feed om, at de altid skal linke til den orginale kilde. Så burde den ged være barberet.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)