Er der nogen, som har erfaring med at starte virksomhed i udlandet? Helt specifikt tænker jeg på Thailand. Jeg kunne godt tænke mig at starte et resort/bungalow sted, hvor der var fokus på det kulturelle møde mellem mennesker. Lidt luksus hippie stil med yoga, thaimassage, medaitation osv. ikke noget fancy bare chillede... Tak |
Hej Tala!
Yderst interessant projekt, du har i tankerne dér!
Jeg har været ofte i Thailand og har haft en distributør dernede i de seneste 6 år. I forbindelse med mulig etablering af produktion i Thailand, undersøgte jeg markedet og der er mange krav, du skal leve op til. Men på den anden side har du mulighed for op til 7 års skattefrihed! Ja, du læste rigtigt. Om det også gælder for turisme og ikke kun industri, ved jeg ikke.
Det allerbedste sted at søge informationer er hos Thailands "Board of Investments". De har en hjemmeside, der giver dig absolut ALLE nødvendige informationer om f.eks: Demografi, lønningsniveauer, skatteforhold og meget andet. Du finder dem på nedenstående link:
Endelig er jeg i daglig kontakt med Thailand, så du må lade mig vide, hvis der er noget, som du mener jeg kan hjælpe dig med.
Mange hilsner
Flemming Rasmussen
(En helt ny og meget grøn Amino)