Hej, Jeg har et Aps oprettet i sept. 2007, hvis eneste formål er investering i et enkelt noteret værdipapir. Investeringen er gearet (=gæld). De eneste poster på balancen er det finansielle anlægsaktiv, kassebeholdning, EK og gæld. På resultatopgørelsen er renteindtægter, renteudgifter, stiftelsesomkostninger og gebyrer. Der er købt aktier ved stiftelsen og ikke solgt i løbet af regnskabsåret. 1) Jeg er igang med at udarbejde et regnskab, og er i tvivl om, hvorvidt mit finansielle aktiv (aktieposten), som er optaget til kostpris skal nedskrives til dagsværdi, idet aktiekursen var faldet 31.12.2007. Er der nogen der kan svare mig på det? Jeg går ud fra at det i så fald skal resultatføres? 2) Når jeg har den sidste detalje på plads i regnskabet, vil jeg registrere oplysningerne hos SKAT (jeg har undsagt mig revisionspligt). Er der nogen af Jer der har haft et tilsvarende investeringsselskab, og ved hvilke rubrikker der skal udfyldes? Jeg regner med 016, 085, 100-103, 107, 111, 121-124, 126, men det er knap så gennemskueligt som en privat selvangivelse. På forhånd mange tak!! Mvh Søren
|
Hvis der ikke er nogen der kan svare mig, er der så en revisor/konsulent, som vil sende mig et overslag på mail på, hvor meget han skal have for at hjælpe mig med disse to punkter? Det kan ikke tage lang tid, i det jeg som sagt har udarbejdet et regnskab, og jeg selv kan indberette det, når jeg har fået en konsultation.
Mvh
Søren