Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt vindue?!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 7. May 08
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Som ny Amino-bruger har jeg hurtigt fået et stort ønske - måske det er debatteret før?

Kan eksterne links i forummet ikke åbne i nyt vindue, så det er nemmere at fx kommentere en webshop og samtidig se den i fanebladene. Som det er nu, skal du kopiere linket ind i en ny side, og det er træls.

På forhånd tak.

Katrine 

Fra 9830 Tårs
Tilmeldt 6. Feb 08
Indlæg ialt: 197
Skrevet kl. 22:29

Hej Katrine

Prøv at højreklikke på et link, så kan du vælge at siden åbner i nyt vindue eller ny fane.

Mange hilsner

Kim

Skrold antikvariat Antikvariske & brugte bøger, Militær- og krigshistorie samt historie generelt.

Fra Odense
Tilmeldt 7. May 08
Skrevet kl. 22:57

Hej Kim

Ja, jeg kender godt det fif, men synes bare ikke at det er god brugervenlighed, at det ikke gør det selv. Gode sites skal tage højde for urutinerede brugere som udgangspunkt.

Men mange tak for rådet alligevel.

Katrine 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:01

Jeg ved at man i firefox kan bruge middle mouse. Altså scroll knappen. Hvis du trykker med den på linket skulle vinduet gerne komme i et nye faneblad. Det kræver selvfølgelig at du har scroll med knap funktion. Jeg ved dog ikke om der gør sig gældende for andre browsere. 

Fra Odense
Tilmeldt 7. May 08
Skrevet kl. 23:12

Tak, det var et råd, jeg ikke kender i forvejen. Kører både i Firefox og med mus m scrollknap, så det vil jeg prøve.  

Er dog krakiler og vil fastholde mit ønske til Amino.dk... ;-) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:15

Ja selvfølgelig ville det også være smartere med et nyt vindue. Jeg praktisere det også på alle hjemmesider jeg laver. Alle eksterne links får lige target="_blank", samt hvis jeg laver et forum og der er en der skriver en reference til et andet indlæg, så skal de også komme i et nye vindue, da man gerne vil læse begge ting færdige. 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:23

Detr er en endeløs diskussion hvor 50 % vil have det ene og resten det andet. Så nej, det er desværre kun brugervenlighed for halvdelen og et irritationsmoment for resten.
Og ja, det er diskuteret en million gange.
Og velkommen til forøvrigt :-)

Dbh Martin

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:26

Man kan jo også satse på at folk der smider eksterne links ind i et indlæg, er så flinke selv at sætte linket til at åbne i et nyt vindue.

Det plejer jeg ihvertfald at gøre når jeg lige husker det - Det kan vi jo lige så godt anvende når systemet nu giver mulighed for det. 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)