Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det i strid med markedsføringsloven?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Ringsted
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Må jeg tilbyde virksomheder der er rigistreret på en portal hvor de tilbyder studierabbater af en given % sats at få mer-disponering på mit site, ved at disse virksomheder tilbyder den samme %-sats til mine medlemmer der også er studerende.

-Det skal for god ordens skyld siges at jeg på ingen måde opfordre til at disse virksomheder afbryder deres samarbejde med den anden portal.

Der af begrebet mer-disponering... 

Mind Freak.dk, Eksamensklar.dk, Shoppers Nation, 

Step it up - på facebook

Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 14:14

Markedsføringsloven er en sjov størrelse. Der er et par gummiparagraffer :) eks:

§ 1. Erhvervsdrivende omfattet af denne lov skal udvise god markedsføringsskik under hensyntagen til forbrugerne, erhvervsdrivende og almene samfundsinteresser. 

Jeg kan ikke lige finde en bestemt § i MFL som behandler dette, der er kun taget højde for en erhvervsdrivende tager kontakt til en fysisk person ikke juridiske. Men jf § 1 stiller du alle bedre, altså forbrugerne (studerende) har nu 2 sider de kan få rabat på og de erhvervsdrivende har nu 2 steder at afsætte deres vare. Så kommer der gang i salget, derfor væksten og det er i god interesse for samfundet. <- Den er ikke vandtæt, men et godt udgangspunkt.

Men jeg tror nu ikke det er markedsføringsloven vi skal have fat i - tror nærmere det er konkurrenceloven i forhold til den konkurrende side, vi skal have fat i. 

§ 6. siger hvad du ikke må og § 8 stk. 1 pkt. 2 siger at det er ok så længe at det giver forbrugeren en større fordel.

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Fra Ringsted
Tilmeldt 13. Jan 08
Skrevet kl. 12:26

Tak for dit svar.

Skal jeg tolke det sådan, at det efter din overbevisning ikke er direkte ulovligt den handling jeg har foretaget?

Step it up - på facebook

Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Skrevet kl. 12:34

Jeg vil gerne understrege at jeg ikke er jurist, men sådan som jeg læser lovgivningen kan jeg ikke se at der er noget galt ide. Man kan vel sammeligne det lidt med at nyhedsavisen og jyllandsposten begge ringer op til Microsoft og spørger om de vil have en reklame i bladet.. Aviserne har samme målgruppe og så må det vel være op til firmaet (MS) at beslutte hvor de vil reklamere evt i begge...

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Fra Ringsted
Tilmeldt 13. Jan 08
Skrevet kl. 13:07

Sådan så jeg også på det, indtil før nævnte website-ansvarlige kontaktede mig og truede med retsag efter at deres advokat efter sigende skulle have fundet at min handling var i strid med markedsføringsloven.

Altså at jeg skulle have kontaktet deres "annoncører" og tilbudt dem plads på mit site også, under nøjagtige samme forhold.

Step it up - på facebook

Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Skrevet kl. 16:27

Jeg ville nok snakke med en advokat om det, nu ved jeg ikke hvor stor en side din konkurrent er, ej heller hvor stor din side er. Men oftes, hvis det er små neterhverv, så siger man at man har snakket med en advokat for at skræmme. Det samme princip bruges ved indkrævning af penge, hvis ikke du betaler så ryger du til inkasso

Det er i hvertfald min erfaring, at nogle har en tendens til at få sig selv til at virke større end de er..

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)