Hej kære amino brugere så har Tekko fået sin første STORE mulighed for en KÆMPE ordre!! Men nu er det store problem så jeg er 23 år og har lært meget på de år jeg har været selvstændig. men nu skal jeg lave et tilbud og hvordan gør man det egentlig?? skal lave et tilbud på et etui af plastik og kunden skal have til at starte med ca mellem 100.000 - 200.000 stk men hvordan laver man en pris der hverken er for dyr eller for billig for har virkelig brug for den ordre!! den gyldne pris skal findes hvis i forstår..
håber i kan hjælpe!
mvh jens hansen Tekko Produktudvikling |
Hej Jens
Prisfastsættelse er aldrig nemt.
En mulighed er at ringe til nogle af dine konkurrenter som om du skulle købe det din kunde ønsker, og så spørge efter en pris. En anden måde er at se på hvad det vil koste dig i produktion og løninger, og så smide en procentsats ovenpå evt 30-100% oveni.
Det er om at kende det markede man er i, og så placere sit produkt iforhold til pris og kvalitet på markedet.
I et evt tilbud, er det altid en go idé lige at starte med en kort baggrund for projektet, og så skrive de forskellige projektdele ned, herunder hvilke fordele der er. Ved hver projektelement kan du så skrive tid det tager og pris. Hvis der kun en del/process i projektet, så skriver du bare den. Men altid godt hvis man kan opdele det i flere, så man kan retfærdiggøre en evt højere pris. I dette oplæg kan du evt smide "optionals" ind, ting du anbefaler kunden udover det han vil ha tilbud på. men det må man lige vurderer selv.
Fint nok hvis du komme til at underbyde lidt. Det vigtige er at du får en stor kunde ind, og således en go reference.
Held og lykke.