Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvskylderkautionist i tidligere selskab?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 06:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere været medejer af en virksomhed. Jeg valgte at trække mig ud af selskabet i november 2007, efter 5 år som medejer og 8år som ansat..

Efter en længere periode med ensidigt kommunikation, blev jeg "frivilligt" tvunget til at sælge mine aktier til anden ejer i selskabet.

Jeg har fået betaling for mine aktier, så dette er på plads. Men desværre her efter 3 måneder fra salget, modtager jeg en restanceopkrævning fra selskabets kreditforening på manglede terminsydelse fra marts måned.

Selvom jeg skulle være ude af alle forpligtigelser vedr. selskabet, står jeg jeg stadigvæk som selvskylderkautionist på en ejendom som blev købt i 2007. Altså hæfter jeg for million lån sammen med nuværende ejer.

Samme dag (tirsdag 06/05-08) jeg modtog opkrævningen, skrev jeg email til selskabets bestyrelsesformand, revisor, kreditforening og bank med spørgsmål på hvorfor dette ikke var ændret?

Jeg har desværre ikke modtaget noget svar endnu. Jeg har en formodning om selskabet er ved at gå i betalingstandsning.

Hvem skulle have sørget for ændringen af disse oplysninger, selskabet, Revisor, advokat eller ?

Hvordan er mine muligheder for at komme af med den forpligtigelse?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:21

Hyr dig en advokat! nu!

Tilmeldt 8. May 08
Skrevet kl. 15:44

Har i eftermiddag, fredag 09/05-08 modtaget e-mail fra selskabets revisor:

"Du skal ingenting foretage dig - Kurt det løser sig det hele"

Har fra anden siden, fået oplysning om selskabets begæring om betalingsstandsning til skiftetretten i dag fredag.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:39

Jeg erindrer flere kedelige eksempler om kaution fra tidligere, da jeg arbejdede i pengeinstitut. Kaution har gennem tiden været diskuteret og jeg har aldrig brudt mig om ideen. Hvis kreditgiver kun vil låne penge ud mod kaution - ja så vil jeg som kreditgiver hellere sige nej. Jeg har set eksempler, hvor kautionister fik økonomiske problemer, hvordi de havde skrevet under.

Den eneste, der skulle arbejde for at du blev slettet som kautionist, er dig selv. Grunden til at du skulle skrive under var jo, at kreditgiver ikke mente, at der var sikkerhedsdækning i selskabet. Kreditgiver skal i øvrigt også godkende, at du udtræder som kautionist og hvis de ikke vil det - ja så hænger du på den. Kautionen har ikke noget at gøre med om du er med i selskabet eller ej, med mindre det står direkte i lånedokumenterne, at kautionsforpligtelsen kun gælder så længe du er medejer af selskabet.

Der har været nogle sager, hvor en kautionsforpligtelse er blevet nedsat eller helt fjernet hvor kautionisten har kunnet påberåbe, at de ikke har vidst, hvad de gik ind til. Da du har været medejer har du nok været i en situation, hvor det bliver vanskeligt. Jeg vil også få fat i en advokat til rådgivning - det bliver nok alligevel aktuelt, hvis selskabet går i betalingsstandsning.

Hilsen Jakob

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:34

mcsolutions:

Hyr dig en advokat! nu!

Enig. Uanset hvad revisoren siger til dig pr. mail varetager han selskabets og ikke dine interesser.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 8. May 08
Skrevet kl. 21:43

Jeg har hyret en advokat.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)