Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukket forum

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har før snakket om anonymitet og lignende - snakket om forums der ikke kunne ses på google m.m.

I dag sad jeg og snakkede med en anden Amino og vi kom op med en idé:

Der skal være en lukket del af Amino, som ikke kan læses af søgemaskiner og hvor hver tråd kan afsluttes med en post fra trådstarter om at tråden kan slettes, hvorefter en admin sørger for det.

Delen kan måske koste lidt at være på, fordi man får den service at man kan tale i et lukket forum, hvor kunder og 1000 års google ikke kan se hvad man skriver - der kan være svære problemstillinger, bønner om hjælp til det ene og andet m.m. - det er ikke alle der synes det er lige sjovt at fortælle om problemer i et offentligt forum, hvor alle - også kunder og konkurrenter - har mulighed for at læse.

Derfor skal man altså også kunne bede om denne luksus - at tråden slettes når man har fået hvad man bad om.

I lige præcis dette forum skal man naturligvis ikke kunne være anonym og der ligger noget administration i dette for jer - for folk kan jo så have en profil i det offentlige som er anonym og en særlig profil som de logger på V.I.P delen med - og der skal man vide hvem man snakker med af hensyn til følsomme oplysninger. Når man melder sig til denne del af Amino, accepterer man også en klausul om at alt hvad man læser og diskutere i denne del er underlagt tavshedspligt. (Kan man det?)

Prisen kan i garanteret selv fastsætte til et eller andet rimeligt beløb som dækker administration og kodning fordelt på brugerne...

Vi var begge enige om, at vi hver især godt kunne finde på noget at bruge sådan en forumsdel til, så der er altså allerede 2 potentielle kunder - og sikkert mange flere :-)

Hvad siger i til den?

Mange hilsner

Mette

Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 20:02

Det kunne være en meget god ide Yes  Egentlig ville det ikke kræve en masse tidsforbrugm for CS kan sættes op til at brugerne selv kan slette deres egne beskeder, og det kunne man passende tillade i en speciel VIP amino del, og samtidig kunne man blokere for VIP delen så den kun kunne ses af andre amino VIP's. 

Det ville være fint at VIP delen kostede et lille beløb og at man ikke kan være anonym i Amino VIP, der er jo ingen grund til at være anonym, når man selv kan slette sin tråd (hvis det ønskes) og når ens indlæg ikke er at finde i Google og Archive de næste 1000 år. 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:39

Hej Mette

Jeg sidder i en anden tidszone, derfor sent svar.
Kan det ikke bare klares ved at man opretter en ny bruger og er anonym, eller skal det være så konkret at man ikke kan være helt anonym?

Dbh Martin

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 00:05

Nogen har jo ret markante firmaer eller stillinger og er nemme at "genkende" - derfor er en anonym profil ikke nok.

Hvis der f.eks. er en kvindelig coach der beder om hjælp til et eller andet, er mulighederne jo ret få herinde =P

Eller hvis en festmaskineudlejer vil have svar på et kildent spørgsmål...eller en SEO ekspert...eller en iværksætterguru - you name it...

Det er blot en idé - og det er jo ikke sikkert at der er stemning for det...

Mette

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:11

Hej Mette

Ved der er talt om det før, men som et supplement tror jeg det kunne være RIGTIG godt.

Ved ikke at være anonym vil de andre brugere kunne give et meget bedre svar ifht branche osv. da vi "kender" hinanden. Tror vi med sådan en del kunne komme ind til nogle MEGET gode spørgsmål og af meget privat karakter. Tror der vil komme en del flere sandheder frem...end man normalt ville ligge ud, når aftrykket ligger på det store www.

Faren er selvfølgelig at for meget debat bliver flyttet og det ville være rigtig synd, da guldkorn stadig skal være tilgengængeligt for andre brugere.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 00:20

Jeg ved ikke hvor meget jeg selv bidrager med, men den smule jeg selv har slæbt med til debatten, har jeg givet i håb om at andre kunne få glæde af det ligesåvel som jeg selv har haft glæde af andres spørgsmål og svar.

Jeg ville derfor ikke bryde mig om at de tråde jeg svarede på efterfølgende blev slettet og ikke kunne være til gavn for andre. Hvilket vil sige at jeg er stor modstander af lukkede foraer.

Hvis jeg selv ligger inde med spørgsmål jeg ikke vil dele med hele verden kontakter jeg selv de personer jeg mener kan bidrage via en privat mail eller telefonopkald.

Just my two cents... 

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 01:35

Jeg ved ikke om jeg er enig i at indlæg skal slettes igen, eller simpelthen holdes skjult for søgemaskinerne; men ideen om et forum hvor man ikke kan være anonym er jeg helt klart tilhænger af. Nu er jeg ikke helt sikker på hvad der ønskes ved denne forespørgsel, er det bare ophævelsen af den anonyme bruger eller er det et "VIP" forum for folk inde for specifikke brancher? Jeg mener SEO´erne vist har sådan et forum og hvad det forlyder blev det kun benyttet i starten, og jeg tvivler på at andre fora ville kunne gøre det meget bedre.

Der er mange klovne i denne verden og også på Amino, så lad os få et sted hvor vi ved hvem hinanden er!  Teenagere med 20 års erfaring og skruppelløse selskabstømrere har vi rigelig mulighed for at komme i kontakt med når de dagligt kontakter os med helt unikke tilbud, der 99% af tilfældende ikke lever op til forventningerne.

Spøgsmålet kunne måske lyde på om det er på tide at dele Amino op i 2, dem der er iværksættere og dem der i forvejen driver en forretning og som har luret at man i ny og næ skal betale noget der hedder moms. Som viceværtet har publiceret, det gælder om at turde vælge sit publikum.

Jimmy

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:19
I tilfælde af at folk har noget ømt de vil spørge om, så tror jeg det er meget få situationer hvor det vil være så specifikt at man ikke kan formulere et neutralt spørgsmål med en anonym bruger uden at det kan relateres tilbage til ens virksomhed. Derfor tror jeg at langt de fleste vil foretrække den indgangsvinkel frem for at skulle betale for adgang til en seperat del af Amino, hvor de jo anyway ikke vil vide om der er nogen af deres kunder, konkurrenter eller leverandører der også har fået adgang til.

Endvidere kan jeg ikke forestille mig at det er tit at der vil blive skrevet i sådan et forum, så jeg er bange for at det vil gå hen og virke for dødt. Der var f.eks. tidligere en eksklusiv del på Amino for DIF medlemmer, der skete så lidt i den del at den blev fuldstændig overflødig og blot fik debatten til at virke død. Jeg kan derfor slet ikke forestille mig at der ville være økonomi i at tage betaling for adgang til sådan en del, i så fald skulle der i hvert fald være mere i "VIP pakken" end blot adgang til et eksklusivt forum.

Jeg kan også godt forstå Jakob's argument med at det kan være træls at bidrage hvis ens indlæg blot bliver slettet igen.

Så kan jeg bedre lide tanken om at man måske lavede et hjørne på Amino som ikke var synligt for ikke-medlemmer/søgemaskiner/nye medlemmer, som man først kunne få adgang til når man havde været medlem i en bestemt periode og/eller havde skrevet et bestemt antal indlæg. Jeg tror dog stadig der er en risiko for at det ville gå hen og blive for dødt.

En decideret opsplitning af Amino i to segmenter synes jeg ville være synd, men tilsvarende kunne man selvfølgelig godt have en mindre sektion der kun var adgang til hvis man f.eks. havde en momsregistreret virksomhed, havde fået bekræftet sin identitet eller lignende - men igen, hvor ofte ville folk skrive der frem for ude i de offentlige debatter hvor de kan få langt mere feedback på deres spørgsmål? Og ville det ikke medføre en masse administrativt bøvl at skulle verificere de medlemmer der ønsker adgang?
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)