Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med abonnementer på nettet?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ved ikke en dut om abonnementer på nettet, altså hvor folk betaler for at få adgang til f.eks. avisartikler på Belingske.


 


Vil folk betale? Hvilke modeller findes der - skal man betale en gang om måneden, en gang pr. artikel?


Findes der nogen med gode/dårlige erfaringer, som vil løfte mig lidt ud over mit nul-kendskabsniveau?

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Berlingske (og de fleste andre danske dagblade) har deres egen version - og en samlet version.



Deres egen online artikel adgang: er sat op på de de kalder "med mere" konceptet, altså Berlinske abb. ...med mere...Her iblandt adgang til et antal artikler i deres artikelarkiv.



Fælles for Berlingske og så og sige alle de andre (på nær børsen) er at de er bundet op på InfoMedia's (www.infomedia.dk) artikel database.



Den samlede version: Infomedia er et supersystem der giver adgang til artikel søgning, artikel overvågning og artikel/medie analyse.


Ønske man direkte adgang til InfoMedia betaler man typisk for et års adgang incl et antal artikelvisnigner.


:)


d.


 


 

www.onapp.com

Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Nu er det ikke kun Berlingske som jeg tænkte på.


Der findes jo masser af betalingsløsninger på nettet, hvor man tegner et abonnement for at få adgang (jeg betaler selv for en chatservice i USA en gang om måneden).  Det som jeg efterlyser er, at høre andres erfaringer med det - kan andre få det til at virke eller bliver brugerne væk? Hvis man laver en abonnementløsning - hvad kan så bedst betale sig? Hvad er fordele og ulemper?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil drive en service baseret på abonnement, kommer du længst, hvis du har tjenester, som folk bliver afhængige af.


Der findes ordninger, hvor man betaler for rådgivning og får adgang til selvhjælpsgrupper. Når årsabonnementet er slut, skulle brugerne så gerne være så afhængige af selvhjælpsgrupperne, at de bliver. Brugernes sande identitet er skjult, så de har ikke umiddelbart mulighed for at kontakte hinanden udenom systemet.

 

Jeg driver selv et internetbookingsystem, som jeg tilretter efter kundens behov. Når kunden har betalt for tilretning, har han sværere ved at melde fra.

 

mvh Hans
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Så din erfaring er, at folk gerne vil betale for det? Men det vel næppe alle som vil betale eller hvad?

Jeg læste, at Berlingske mistede 20% af deres læsere de første par uger, men at det skulle være ved at blive bedre.

Din løsning med at betale for tilrettelser - det er vel en gang de skal gøre det eller?

Misforstå mig ret - det er ikke for at du skal lægge private oplyninger ud, det er mere så jeg begynder at få forståelse for betaling på nettet ;-)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er såmænd ikke noget hemmeligt i, hvordan mit bookingsystem fungerer.


Nu er der jo nok en væsentlig forskel på ydelser som reservationer og avisnyheder.

Mine kunder i denne sammenhæng er delebilklubber, og min erfaring er, at det vil være for dyrt for dem at lave og drifte deres eget system selv.

Nye kunder får tilretninger - f.eks. af deres prissystem - og det betaler de for.

Hvis de kan bruge systemet som det er - uden tilretninger - betaler de kun for oprettelsen af deres system.

 

Du kan se mit bookingsystem på www.andelsbil.dk/booking, hvor du logger ind som benny med passwordet and.

 

Det er planen, at systemet skal udbygges til at kunne reservere alt muligt; tennisbaner, overheadprojektorer, lokaler - whatever.

 

Venlig hilsen

Hans

 

 

 
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)