Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra import til salg, rækkefølge og how to?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 21. May 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Ved godt der kører en del import/export tråde, men har ikke kunne finde nogle der passede til mit spørgsmål.

Sagen er at jeg pt. er aktiv i en byggemarkdskæde. Jeg ser tit at vi mangler visse produkter som der er stor efterspørgsel på men hvor der alligevel kan gå næsten 1år før vi får det i sortimentet. Så snu som jeg nu er tænker jeg jo: "hey, vent lige 2sek.... hvad med du bliver leverandør på det?" ;)

Så nu er jeg igang med at lave research hvor hvordan man importer varer (vil blandt andet deltage i importguiden.dk's kurus). Men hvordan forholder det sig egentlig med at sælge det videre til kæder og butikker? Henter man først en varer hjem, hvorefter man ringer rundt og spørger om nogen er interesseret, eller ringer man først rundt og spørger hvad folk mangler?

Toby

Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:25

Jeg kører som konsulent for en importør (godt nok anden branche), og der kontakter jeg evt. købere med hvad vi kan tilbyde nu og her - ikke hvad vi kan få hjem om 3 måneder (eller hvor lang leveringen kan være). Men sfølig kan det være lige modsat i din branche. Så brug en fridag, og ring rundt til det du mener kan være evt kunder, og spørg dem hvad de helst vil tilbydes - det er mit råd.

Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:26

ps: du kan jo bare sige du er ved at lave en undersøgelse :)

pps: tak for denne tråd - nu fandt jeg rediger knappen :D

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)