Jeg overvejer at kombinere min eksponeringsindsats på nettet, med bl.a. uddeling af flyers, og er I den forbindelse kommet til at tænke på om man mon skal have tilladelse til det og i givet fald af hvem? Jeg har forsøgt at Google, men blev ikke rigtigt klogere. Helt konkret tænker jeg på at udnytte at min primære målgruppe til ShoppingMamma ofte benytter biografernes Babybio arrangementer i de større byer. Uddelingen af flyers skulle dog ikke foregå på biografernes område, men på offentlig vej/plads? Er det noget Teknisk Forvaltning i de enkelte byer jeg skal have fat i eller? På forhånd tak for hjælpen, sådan et sted her er bare guld værd
|
Start med at høre kommunens tekniske forvaltning. De skal i hvert fald give tilladelse.
Så vidt jeg husker, skal man også i visse kommuner have politiets tilladelse, men læg ud med at spørge kommunen. De må have viden om, hvad der skal til.
Når du vil stå tæt på f.eks. biografer og dele ud, skal du være forberedt på at møde noget modvilje fra dem. Det er i hvert fald min erfaring fra tidligere politisk arbejde, at man skal være forberedt på nogle sure forretningsdrivende, hvis man deler materiale ud lige foran butikker og indkøbscentre. Så husk at medbringe din skriftlige tilladelse, så du om nødvendigt kan dokumentere, at den er i orden.