en del af mine mails går i modtagernes spamfiltre, og jeg har en mistanke om at mit domæne...min mail bliver misbrugt til at sende spam udfra.
Er der nogen herinde som ved hvordan man kan finde ud af om det er tilfældet? Og om hvordan det kan fjernes..og om det kan...?
Jeg har en netbutik, og det er på den mailadresse problemet ligger. Har haft knas med mit antivirusprogram..Norton 360, men er vist ikke den eneste. Det er nu fjernet fra min computer til fordel for Avast.
Håber der sidder en klog sjæl eller flere derude[:)
Når man sender en mail kan man helt frit vælge hvem det skal se ud som om den er sendt fra, jeg oplever også til tider at modtage spam fra "mig selv" - Det kaldes at spoofe en afsender og er meget udbredt i spam-kredse.
Det er ikke altid ensbetydende med at det er dig der har sendt mailen.
Hvis man nærlæser headers i mailen vil man ofte kunne se at den er sendt fra et sted i verden man aldrig selv har haft noget med at gøre, og ikke fra f.eks. en danskmailserver som man normalt vil sende mails fra.
Håber det er forklaring nok, ellers må svaret jo uddybes
jeg er stadig lidt lost. jeg fik nedenstående mail, og det er en mail jeg aldrig har sendt...kan ikke se header.
spm. kan jeg gøre noget for at stoppe det?
jeg har købt domænet i tyskland.
tak igen!
smil,
mette.
Hi
Your email send from "mette@mettehandberg.com" to "mette@modelbooking.com" with the subject "Dear mette@modelbooking.com April 86% 0FF" has been blocked by my spam filter.
If your email was blocked by mistake, you can release it and avoid further blocking by visiting this link:
The following list shows some of the common reasons for emails being blocked by my spam filter:
* The user or the mail administrator included your domain in a blacklist for the server. * Your email was send from a server which is an open email relay server. * Your email was send from an ip address which has been known to send out spam. * Your email contained several words, html or a characteristic which are common in unsolicited emails.