Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bolia.com - Offline Markedsføring vs. Online?!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for hjælp Smile

Jeg er igang med en E-Case i skolen, hvor vi skal skrive en synopsis over Bolia.com, som er en møbelvirksomhed. Vi har fået udleveret en masse materiale omkring virksomheden og skal nu til at belyse deres problemer og komme med løsningsforslag.
Bolia.com er hovedsageligt en e-handels virksomhed, men de har også tre showrooms/fysiske butikker i Aarhus, Odense, København og Kolding.

Mit hovedproblem er deres markedsføring. De fokuserer næsten udelukkedende på offline markedsføring i de tre store byer hvor de byer hvor de har deres showrooms. De har brugt utrolig mange penge på markedsføring allerede og jeg påstår så at de burde fokuserer deres markedsføring mere online, da de vil få mere værdi for deres penge og der er mange flere muligheder(seo osv).

Hvad ville jeres forslag være til Bolia.com mht. deres markedsføring?

Bolia.com sælger møbler og jeg tror mange har det bedst med at se møblerne inden de køber dem, men derfor er online markedsføring vel stadig en mulighed, hvis det gøres på den rigtige måde?

Håber i kan hjælpe mig.

LJK

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:56

LJK:
De har brugt utrolig mange penge på markedsføring allerede og jeg påstår så at de burde fokuserer deres markedsføring mere online, da de vil få mere værdi for deres penge og der er mange flere muligheder(seo osv).

Nu skriver du bare 'skolen', så ved ikke hvor højt niveauet er, men prøv lige at tjek den oplysning der. Såvidt jeg har hørt, har  de haft en SEO-mand inde over :). Ellers er jeg enig i, at de fleste offline butikker tænker for lidt på mulighederne online - men det skyldes nok, at de mangler viden om det. 

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 10:08

Det er HHX 2. år. Jeg har ikke tjekket op på deres nuværnde situation. Men jeg har nemlig tænkt mig at nævne SEO for mine lærere, da min afsætningslærer er rimelig vild med det. Så jeg tror bare jeg lader som om at de ikke har optimeret deres side endnu. Opgaven går også bare ud på at tage udgangspunkt i den situation de var i, da det materiale vi har fået udleveret blev "lavet".

Men ja, jeg har samme holdning som dig Smile

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 23:20

LJK:

Det er HHX 2. år. Jeg har ikke tjekket op på deres nuværnde situation. Men jeg har nemlig tænkt mig at nævne SEO for mine lærere, da min afsætningslærer er rimelig vild med det. Så jeg tror bare jeg lader som om at de ikke har optimeret deres side endnu. Opgaven går også bare ud på at tage udgangspunkt i den situation de var i, da det materiale vi har fået udleveret blev "lavet".

Men ja, jeg har samme holdning som dig Smile

De har ikke optimeret deres side endnu, det kunne hvertfald nemt være kønnere! Hvis du kigger i deres koder ser du et tabelkaos og en opbygning uden hensynstagen til søgemaskinerne. Derudover holder ting som deres URL'er heller ikke (kig fx på dette link).

Men generelt burde de gøre mere SEM, da dette er en af de klart bedste måder at komme frem på online i dag!

// Jesper Skov

Fra Odense
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 00:16

Jeg var til prøveeksamen i selvsamme case for et par år siden. fokuserede meget på deres afsætning.. fik da hevet mig et 11 tal hjem efter den gamle skala.

der er nok at tage fat i.

Kig evt. efter deres segment i forhold til deres markedsføring.

Lav en profil over hvem deres nuværende annoncer henvender sig til kontra hvem de gerne vil have ind på deres hjemmeside.

bare lige et lille tip... :)

Fra Odense
Tilmeldt 6. Nov 07
Skrevet kl. 00:32

jeg kan se at jeg stadig har casen liggende hvis du har spørgsmål...

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 00:36

Du kunne ikke tænke dig at sende den case til mig? Smile 

Hænger deres markedsføring ikke sammen med målgruppen?

Fra Odense
Tilmeldt 6. Nov 07
Skrevet kl. 01:07

jeg kan ikke sende casen til dig da jeg synes det vil være snyd. det lærer du jo heller ikke noget af.

Men jeg kan give dig nogle fif til hvad du skal se efter.

mht. det jeg skrev før med segment kontra markedsføring;

nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men prøv at sætte dig i den unge målgruppes sted ( det er jo den de vil ud til med designermøbler til kunderne uden designprisen)

hvornår har du sidst set en annonce i et trykt medie som du har fulgt op på på nettet?

i den case jeg fik var der et katalog med, hvor priserne ikke fremgik tydeligt nok i forhold til at de fokuserer meget på at deres priser er billige.

De har ikke overførsel og girokort. man kan kun købe hvis man har betalingskort mm.

et lille fif, tag din afsætningsbog, og gennemgå den slavisk. på den måde misser du ikke noget, samtidig får du også læst lidt op.

der er jo et kapitel, og på en case som bolia er der masser af kød på, så der er noget til næsten alt.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)