Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mygge plaster

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra haderslev
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Jeg er ny bruger herinde, og jeg synes at det virker til at være en god side.

Jeg har importeret nogle mygge plastrer (Til at holde myggene på afstand) ofra Taiwan. Jeg har testet dem på ferie i Sverige og i en lystfisker-forening. De virker rigtig godt og jeg har indtil videre kun fået positiv respons.

Plastrerne er lavet i natur produkter (Citronella og lemon eucalyptus). Men for at kunne sælge dem i Danmark, vil jeg vide om de skal testes og evt. hvorhenne??. Jeg har hørt, at når det er rene natur produkter, så skulle det ikke være noget problem at sælge dem i Danmark.

Så, er der nogen der ved, om de skal testes eller godkendes for at kunne sælges?? Og evt. hvor???

Med venlig hilsen

Torben Vollertsen. 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:13

Naturkosmetik skal ikke godkendes men anmeldes (http://www.mst.dk/Kemikalier/Fokus+paa+saerlige+produkter/Kosmetik/Anmeldelse+af+kosmetik/Anmeldelse+af+kosmetiske+produkter.htm).

Naturlægemidler skal godkendes (http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1024/visLSArtikel.asp?artikelID=9423).

Nogle gange kan man være i tvivl om, hvorvidt der er tale om et lægemiddel eller et kosmetisk produkt. Men der findes et biocid-direktiv, som beskriver en række bekæmpelsesmidler, bl.a. myggeafskrækning. Hvis det virker, som plaster er det måske ikke bare et spørgsmål om hvilke naturlige, æsteriske olier, der er i, men også hvilken form for fiksering og hjælpestoffer, de er blandet med. Og koncentrationen, da olierne også kan påvirke kroppen på andre måder, end at afskække myg.

Kontakt Miljøstyrelsen, de kan guide dig videre.

Fra haderslev
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:55

Hej Anette,

Tak for dine oplysninger de hjalp, nu har jeg noget at gå videre med.

Med venlig hilsen Torben Vollertsen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)