Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sammenlægning af 2 websites på et domain.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 31. Dec 07
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Amino´erJer er den lykkelig ejer af 2 forskellige domain navne til den samme virksomhed.Det drejer sig om en shop løsning ved Scannet, samt en CMS løsning der ligger hos anden udbyder.Det er kun i forhold til søgeordsoptimering dette er interessant, da vi skulle kunne blive meget stærkere med kun et domain at Google skal kigge i.  Disse 2 websites ønsker vi at forsøge at sammenlægge under et domain navn, selvfølgelig uden at miste den opnåede ranking på Google samt linkbuilding. Er dette overhoved muligt? Hvis ja, hvor skal jeg starte?

De bedste hilsner

Jan

Jan Laurenborg Olsen

Diving 2000 A/S

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:53

Start med at kontakte dine to udbydere og hør om mulighederne.

Du kan nok godt få en af de to udbydere til at pege på det ene af domænernes IP-adresse. Mht. søgemaskiner er vi lidt i tvivl om, hvordan det kommer til at påvirke din nuværende ranking.

Mvh.

www.userfriendly.dk

Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 20:56

Hej Jan.

Først vil jeg sige at det nemmeste er at du på det ene side bare linker din bruger videre til det andet eller at du via DK-hostmaster får dit nye (domænet der ikke køre på cms'et) redelegeret til det gamle domænes (domænet med dit cms) mappe så det egentlig er den samme index fil der bliver loadet når siden starter.

Dog kan det være at CMS'et blocker for dette kan jeg ikke sige da jeg ikke kender det.

I forlængelse af dette kan det være at dit CMS system er bygget op så din linking blot vil foregå indlands på det nye domæne istedet for at gå ind og bruge det gamle, eksempel:

din gamle side hedder www.webcomfort.dk der køre et cms system hvor alle links er lavet sådan i den stil her:

<a href="/nyheder/nytdomæne.dk">Nyt domæne</a>

så vil URL'en på begge domæner linke til www.webcomfort.dk/nyheder/nytdomæne.dk og på det nye domæne www.web-comfort.dk/nyheder/nytdomæne.dk

Dog vil jeg tro at dette vil skade din SEO optimering da det vil betyde flere sider med samme indhold (2 domæner der blot er identiske) så det du egentlig skal have lavet er at når først dit nyedomæne bliver redelegeret hen på din gamle side så ændre domænet sig.

Dette kan du dog også gøre forholdsvis simpelt selv ved brug af 3 linjers PHP:

<?php

header('HTTP/1.1 301 Moved Permanently');
      header('location: http://gammeltdomæne.dk'); //fx http://www.webcomfort.dk i mit tilfælde
    header("Connection: close");

?> 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)