Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lille forretning til "læring"

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

En ven og jeg selv, går sammen med drømme om at starte forretning sammen i løbet af nogen år, vores tanker går på diskotek/bar.
I øjeblikket er vi begge igang med en gymnasie uddannelse på 2. år og planerne er derfor udsat, ihvertfald til det er overstået.
Men nu snakker vi om i mellemtiden at starte et lille solarie, både fordi vi hungrer efter at komme igang med at arbejde selvstændige og fordi vi syntes at det ville være en kanon chance for at få sat sig ind i livet som selvstændig på en nogenlunde overkommelig måde og derved have erfaring når vi for alvor vil udleve vores planer.

Hvad syntes i om ideén og tror i der er chancer inden for solarier?

På forhånd tak.

Fra Odense C
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:12

Hej Casper,

Ring til dit lokale væksthus og hør dem. De er der for iværksættere og nystartede virsomheder.

http://www.startvaekst.dk/

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Skrevet kl. 12:03

Tak for svaret, jeg ringer og snakker med dem.

Andre kommentare eller råd er stadig meget velkomne. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 23:43

Hej Casper

Jeg tænkte også på at åbne et solarie for omkring 3 års siden, og jeg kom så langt at jeg fik lavet en forretningsplan og gik ned i banken for at ansøge om lån til det, og fik et blankt... NEJ! Dettte fik jeg 3 steder hvorefter jeg opgav.

Årsagen til at de ikke villle låne mig penge var, som jeg også godt kan se idag, at det er en meget svær branche med kun en lille fortjeneste og store udgifter. Bare solene kan koste flere hundrede tusinder hvis du skal have nogle nye og moderne sole. Ellers kan man vist også leje eller låne sig til dem hos et udlejningsfirma som gerne står for hele konceptet med at sætte sole op, give rådgining m.m.

Desuden ved jeg ikke hvordan konkurrencen er der hvor du vil placere solariet, men her hvor jeg bor, er der meget stor konkurrence. Derfor koster en omgang sol hos de fleste kun 10 kr. 

Og så er der vedligehold, skift af rør, forsikringer, husleje, elregning m.m. Så kan du begynde at regne på det hvad der bliver tilbage efter skatten har været på besøg. Du vil forhåbentlig opdage at der findes mange andre forretninger som er meget mere givende.

Men hvis du ikke kan lade være, så lav for guds skyld først et budget først, hvor du kontakter nogle solarie udbydere og undersøger hvad det koster at købe og drive et solarie. De vil selvfølgelig gerne sælge nogle solarier til dig, så vær gerne kritisk okring de statistikker de fylder på dig. 
Og undersøg så samtidig hvad en realistisk indtægt vil være. Prøv bare at gå ned i et solarie og hæng lidt ud dernede en times tid i deres travleste tid (lige efter arbejdstid), og tæl så hvor mange kunder der kommer. Nu kan du begynde at regne på det.

Nej, alt i alt vil jeg anbefale dig at du holder dig langt væk fra solarier. Find hellere på noget mere kreativt og unikt.

Mvh

Jean-Michel

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Skrevet kl. 00:29

Hej Misel

Tak for svaret, du svare på mange af de ting der selv har været vores bekymringer. Det der stadig holder mig til idéen er at vi ikke vil have solariet til at give overskud men blot køre rundt så vi mens vi studere kan lære om livet som selvstændig, det vil jeg mene er en stor fordel hvis vi kaster os ud i noget størrere efter gymnasiet.

Ja, konkurrencen er meget stor på solarier. Det vores idé går ud på er at finde små byer uden solarier at slå til i. Her ser jeg muligheden for at drive et solarie uden alt det nyeste udstyr og måske til en højere pris end i de store byer. Jeg bor selv i en lille by på 4000 indbyggere og med minimum 12 km til nærmeste storby. Her har en familie startet et lille solarie med blot 2 gamle solarier og en pris på 30 kr. men pga af rejsetiden til de størrere byer køre forretningen ret godt, og det er noget i samme stil vi vil satse på. 

Jeg er dog stadig meget kritisk overfor idéen men er igang med at udarbejde en forretningsplan hvorefter jeg vil besøge det lokale væksthus og høre deres mening. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 00:42

Hej igen!

Jamen så vil jeg ønske jer held og lykke.

Skal ikke kunne sige om idéen med de små byer vil være en god idé, måske...

Lige et lille tip, prøv at søg efter "solarier" inde på dba.dk, så kommer der allerede en masse brugte solarier og forhandlere op.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Skrevet kl. 01:23

Mange tak :)

Det lyder meget interresant, jeg kigger nærmere på det imorgen, lige nu skal jeg have noget søvn :) 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)