Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Månedsløn, omsætning og pris?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Jer. Håber i vil hjælpe lidt med nogle spørgsmål.

Jeg kunne godt tænke mig at være selvstændig og gerne med webshop(s). Mit umiddelbare mål er at kunne forsøge mig selv, ingen krav om luksus, så en månedsløn på 25.000-30.000 er fint.

Mit spørgsmål er hvor stor en omsætning jeg ca. skal have og hvad det ca. ville koste at købe en webshop der genererer ovenstående månedsløn.

Jeg ved godt at det kan være meget forskelligt hvad der kræves alt efter hvad man sælger og hvad ens fortjeneste er på salget, men hvis i kunne komme med nogle eksempler eller skøn ville det være dejligt. Jeg ved nemlig heller ikke om jeg skal forsøge at søsætte nogle af de idéer omkring webshops jeg har eller om jeg skal købe en eksisterende webshop der fra starten kan give mig mit ønskede månedlige overskud.

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt

Venlig hilsen

MM

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:56

Et bud på en salgspris på en webshop med en omsætning der kan give sådan et overskud pr måned vil jeg anslå til at ligge et sted mellem 1 og 1,5 mio kroner, hvis ikke endnu mere, alt efter hvordan den er struktureret.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 19:37

30.000 pr md er dæme mange penge det er 360.000 om året

+ Alt det andet der skal omsættes for .... Du ryger næmt over 1.000.000 mil i omsætning

og en shop der omsæter for en mil om året ville jeg ikke sælge for hverken 1.0 eller 1.5 mil - Og jeg tror at det bliver svært at starte op fra den ene dag til den anden

Men nu er jeg jo altså ikke økonom eller noget der minder om....

Fra Holstebro
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 08:53

Et lille hurtigt regnestykke lavet i excel (tallene er eksl. moms):  

Omsætning    1.200.000,00
Vareforbrug       750.000,00
Bruttoresultat       450.000,00
Faste omk       100.000,00
Resultat       350.000,00

Det afhænger jo meget af, hvilken avance du kan holde, der igen afhænger af branchen. Her har jeg brugt tommelfingerreglen, med at gange din indkøbspris (eks. moms) med 2 og så får jeg salgsprisen (inkl. moms). Dine faste omk. har jeg sat til 100.000, hvilket jeg vil tro er minimum til markedsføring, revisor, etc.

Hvis vi antager at din gennemsnitlige udsalgspris (eksl. moms) på de varer, du vil sælge er 200 kr, skal du altså sælge 6000 enheder om året, hvilket er cirka 22 om dagen (regnet med ca. 280 "salgsdage" på et år).

2 GB Gratis Online Backup på www.bzcure.dk
Be secure with bzcure.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)