Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billeder til website (CD?)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og skal burge nogle billeder til et par websites. Nogle af dem får jeg taget specielt til formålet i samarbejde med en fotograf, men jeg skal burge yderligere og synes ikke helt jeg har økonomi til et decideret løbende abonnement (polfoto, colourbox og hvad de ellers hedder), så jeg er lidt ude i overvejelser omkring billed-CD'er som man køber en gang for alle, med fuld royalty m.v.

Er der nogen som har erfaringer (gode som dårlige) med sådanne og evt. kan anbefale nogen? Vil jo helst ikke købe katten i sækken så det viser sig at være dårlige penge at spare

På forhånd tak

Varme hilsener Sus Warming, ShoppingMamma.dk ***Alt kan lade sig gøre - Det umulige tager bare lidt længere tid***
Fra Århus
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:33

Hej Sus

Min erfaring er blandede og der findes virkelig mange forskellige cd'er. Så for at vælge noget rigtigt ud skal du også hvide hvilken genre du går efter.

Jeg synes nemt at man kan komme til at stå med en CD i hånden, hvor man kan bruge 2 billeder og smide resten ud.
Vi plejer at bynette os af diverse online "stock photo" steder på nettet. Bl.a. http://www.stockxpert.com/ Der har de billeder der koster 1$ stk- så det er til at betale.

Håber du kan bruge rådet :-)

Fra Århus
Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 08:13

Hej CB

Tak for tippet om Stockxpert - det ser ikke dumt ud (og 1$ er jo til at overse :-)

M.h.t. CD'er så er det netop også mit indtryk, bare ved en hurtig "google-omgang" og lidt surfen, at der er mange om buddet og at de må være af divergerende kvalitet (heraf spørgsmålet til jer erfarne rotter, om der er nogen I har gode erfaringer med). M.h.t. genre så er det faktisk lidt svært at sige.

På ShoppingMamma.dk har jeg tidligere købt billeder "stock-vis" (indkøbsposer, kvinder på shopping, babyer o.s.v.) og det kunne jeg måske godt fortsætte med, for så mange bruger jeg heller ikke der, men AHOT.dk skal have en meget tiltrængt ansigtsløftning og der skal jeg/vi bruge billeder i mange forskellige genrer (bla. skal jeg ha' lavet nogle nye/flere postkort til e-postkort siden og det kan være MEGET forskelligt hvad som kan inspirere mig der - og da jeg ind imellem bruger f.eks. 4-6 billeder til et enkelt postkort tror jeg stock-løsningen i det lange løb bliver for dyr der). Lidt det samme gør sig gældende på Valentine.dk (som også skal have en gedigen ansigtsløftning efter 10 år med samme design :-) - Der er der naturligvis primært tale om romantiske billeder, men min tanke var jo lidt at jeg måske kunne være heldig at slå flere fluer med ét smæk ved at købe et par CD'er med billeder som jeg kunne bruge til det hele :-)

Varme hilsener

Varme hilsener Sus Warming, ShoppingMamma.dk ***Alt kan lade sig gøre - Det umulige tager bare lidt længere tid***
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)