Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabssoftware

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har netop lanceret e-moms.dk, som en konkurrent til de lidt tungere online regnskabssystemer.

Fra København
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 00:36

Hej pshoeg.

Jeg er selv habil Mac-bruger, men benytter mig af Microsoft C5 på en Windows-maskine til at lave mit regnskab. Men for nu at besvare dit spørgsmål, så findes der ét meget udbredt system til Mac OS X, der hedder QuickBooks. Det har eksisteret i rigtig mange år efterhånden, og skulle efter sigende være et glimrende program til regnskabsstyring.

Læs mere om QuickBooks her.

Alt det bedste,

Kasper.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 01:11

Jeg har ingen regnskabserfaring og har brug for et brugervenligt system som ikke koster en jetjager. Umiddelbart tiltaler e-conomics.dk mig mest da det er onlinebaseret, men har det hele pakken?

Lige nu står valg mellem Summa og E-conomics, men er i tvivl om hvilket af programmerne der giver mest værdi for pengene?

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 03:40

Hej klaus

Hvis du går efter et simpelt og let tilgængeligt system, bør du næsten lige give e-moms.dk et forsøg. Du kan prøve det gratis i 14 dage.

Det bliver ikke meget mere brugevenligt end det.

mvh
Thomas

Fra Silkeborg
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:56

Hej Thomas.

Tak for din respons, jeg kigger forbi jeres website.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 8
Fra  Simpelt Regnskab ApS Skrevet kl. 12:46

Vi har for nylig lanceret simpeltregnskab.dk, et online regnskabssystem til selvstændige og freelancere. Det er gratis de første 2 måneder og koster herefter kun 499,- om året.

Vi har forsøgt at gøre det så enkelt som muligt at få overblik over virksomhedens økonomi - det handler om kunderne og ikke papirarbejdet.

Tag et kig og kom endelig med feedback :)

Fra Odense
Tilmeldt 30. Jan 09
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 12:58

Joakim Nygård:

Vi har for nylig lanceret simpeltregnskab.dk, et online regnskabssystem til selvstændige og freelancere. Det er gratis de første 2 måneder og koster herefter kun 499,- om året.

Vi har forsøgt at gøre det så enkelt som muligt at få overblik over virksomhedens økonomi - det handler om kunderne og ikke papirarbejdet.

Tag et kig og kom endelig med feedback :)

Hej Joakim.

Jeg er lige lidt nysgerrig omkring jeres regnskabsprogram. Kommer der mulighed for notater på hver enkelt kunde?

Eks.:______________________
Jane (pr login) d.02/01 2009
Kunde har rykket for faktura oversigt. Har vist sig det var sendt til forkert adresse. Afsendt igen d.d.

Maria (pr login) d.01/01 2009
Kunden ønsker en oversigt over sine fakturaer. Dette er sendt d.d.

Hvad med varekatalog så det bliver nemt at tilføje en vare til en faktura uden man skal skrive det manuelt?

Fra Næstved
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 13:03

Selve programmet er rimelig simpelt. Synes dog det er for besværligt til os som har webshops. At skal oprette hver enkelt kunde et sted, gå et andet sted hen for at finde kunden og indtaste faktura, for til sidste at printe den ud. Samtiddig med siden er lidt langsom. Der hoppede jeg allerede fra.

Man kan heller ikke ikke indtaste de rigtige beløb. Hvis nu en kunde køber for 200 kr., så kommer der måske 75 kr i fragt oveni, som ikke skal betales moms af. Det kan systemmet ikke klare, eller også kan jeg bare ikke finde ud af det :)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Fra  Simpelt Regnskab ApS Skrevet kl. 12:41

Powertrading:

Selve programmet er rimelig simpelt. Synes dog det er for besværligt til os som har webshops. At skal oprette hver enkelt kunde et sted, gå et andet sted hen for at finde kunden og indtaste faktura, for til sidste at printe den ud. Samtiddig med siden er lidt langsom. Der hoppede jeg allerede fra.

Man kan heller ikke ikke indtaste de rigtige beløb. Hvis nu en kunde køber for 200 kr., så kommer der måske 75 kr i fragt oveni, som ikke skal betales moms af. Det kan systemmet ikke klare, eller også kan jeg bare ikke finde ud af det :)

Du har ret i at arbejdsgangen ved fakturering af nye kunder kan forbedres og det vil vi kigge på. Det er ærgeligt at siden var langsom - vores hidtidige erfaringer har været gode med den nuværende hosting løsning, men måske vi kan finde et bedre alternativ.

Hvad angår fakturaer med f.eks. fragt, kan du tilføje en fakturalinje mere ved at trykke på knappen "Tilføj fakturalinje" nederst under oprettelsen. Du kan så sætte momssatsen for denne linje til "uden moms".

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Fra  Simpelt Regnskab ApS Skrevet kl. 12:47

Michael S. Hermansen:

Jeg er lige lidt nysgerrig omkring jeres regnskabsprogram. Kommer der mulighed for notater på hver enkelt kunde?

Eks.:______________________
Jane (pr login) d.02/01 2009
Kunde har rykket for faktura oversigt. Har vist sig det var sendt til forkert adresse. Afsendt igen d.d.

Maria (pr login) d.01/01 2009
Kunden ønsker en oversigt over sine fakturaer. Dette er sendt d.d.

Hvad med varekatalog så det bliver nemt at tilføje en vare til en faktura uden man skal skrive det manuelt?

Udgangspunktet har vi ikke planer om at tilføje decideret CRM funktionalitet (customer relations management) til Simpelt Regnskab. Det er et omfattende område i sig selv og vil meget nemt komplicere brugen. Hvis flere udtrykker ønske om en specifik funktion, f.eks. notater, vil vi naturligvis overveje muligheden.

Vi har overvejet varekatalog, men også her bliver løsningen hurtigt omfattende. Er der standard stykpris på varer? Hvad med lagerstatus? Den nuværende løsning indeholder ikke varekatalog men de fleste browsere vil autoudfylde tekstfelter med tidligere indtastede værdier. Det kan være en foreløbig løsning.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)