Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annoncering på internet er mere end banner?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Feb 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Annoncering på internet er mere end traditionel markedsføring. http://www.passonmedia.dk Hvis man bare flytter sine annoncer fra aviserne, over på internet har man ikke forstået meget af det hele. Internet byder på så meget mere end blot at skubbe tingene ud til sine kunder via bannerannoncer. Du kan jo få dine kunder til at tale om dig og få dem til at sende ting videre for dig. Annonce markedet på internet vil i 2008 overgå TV med 3 mia. kr. i omsætning. TV vil ligge på 2,6 mia. Så for første gang er internet altså blevet det vigtigste medie at reklamere på. Men billedet tegner sig for bannerannoncer positivt, hvilket er en indikator for at virksomhederne ikke har forstået mulighederne for at komme tættere på deres kunder og faktisk få mere køb ud af dem. Kunder der elsker produktet vil også sige det videre og dermed sprede det gode budskab. Blogging og viral markedsføring er den vej man skal gå hvis man vil have flere kunder og ikke mindst trofaste kunder i sin butik. Det jeg ikke forstår er, at mange virksomheder bare gør det de plejer nemlig annoncering. Hvorfor det?

Steffen Kirkegaard Pass on media Viral markedsføring viral reklame Film på internet

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:24

Hej Steffen.

Hvad er det du ikke forstår ved, at folk udvikler præcis og målrettet annoncering på f.eks. Google frem for at skrive artikler som denne

http://www.kommunikationsforum.dk/Steffen-Kirkegaard/blog/annoncering-paa-internet

for herefter at paste den ind her på Amino i een lang tekststreng?

Er det fordi copy og paste artikler er mere troværdige end målrettet annoncering?

Eller er copy og paste artikler mere præcist målretet mod dine brugeres behov?

Venlig hilsen,
Christian

Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:34

Er i det mindste sat pænt op på kommunikationsforum, det kan man ikke sige om indlægget her på Amino.

Annoncering og markedsføring på nettet er mange ting, ikke kun bannere. Men hvilken indsats der skal vælges afhænger altid af målsætningerne for den enkelte kampagne eller virksomhed.

Så det er meget sort/hvidt som spørgsmålet er stillet - der sættes lighedstegn mellem bannerreklamer og markedsføring på nettet. Mulighederne er vist lige flere Big Smile

Peter
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
www.digital-marketing.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 20:55

Dit indlæg minder godt nok om en gang dårligt formuleret link bait, og den slags skal man godt nok passe på i et forum, hvor online markedsføringseksperter bevæger sig...

...Men i tilfælde af at jeg tager fejl, kommer her et ærligt svar:

Det man plejer at gøre, er altid nemmere. At kaste sig over online markedsføring, uanset hvor hamrende effektivt det er, kræver at man sætter sig ind i en hel ny tankegang og helt ny teknologi. Længere er den vel ikke?

"Men billedet tegner sig for bannerannoncer positivt..."

Eh, det er vist et citat der stammer fra før boblen brast? Bannerannoncering lever da stadig, men når man taler internet annoncering mener man for det meste PPC annoncering (læs: Google Adwords). Jeg er endnu ikke faldet over nogen post, artikler eller nyheder, der påstår at bannerannoncering udvikler sig specielt positivt. Men jeg vil da elske det hvis nogen kunne modbevise min påstand?

"Blogging og viral markedsføring er den vej man skal gå hvis man vil have flere kunder og ikke mindst trofaste kunder i sin butik."

Det var da noget af en påstand :-P

For 95% af alle butikker går vejen til flere kunder i butikken igennem De Tre Store Markedsføringskanaler: SEO (Organisk søgeresultater i Google), PPC (Google Adwords), og E-mails. Jeg kan desuden henvise til min oversigt over online markedsføringskanaler.

Viral Markedsføring skal man holde sig langt væk fra. Det kræver teoretisk forstand på markedsføring og kommunikation, og har et potentiale for at give et enormt bagslag. Jeg siger ikke alle skal holde sig fra det. Men hvis man har styr på de andre kanaler, styr på sin teori, og holder tungen lige i munden, så ka' man godt få gevinst ud af det. Det er der bare så ufatteligt få der har, mig selv inklusiv.

Håber nogen kan få noget ud af min post, det er lidt svært at svare ordentligt på så ustruktureret indlæg, som man mistænker for at have (slet) skjulte motiver.

Fra København
Tilmeldt 14. Feb 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 22:48

Tak for svaret, jeg så denne idag og det siger jo at annoncering via banner ikke er glemt eller på vej ud. Men det er som om at avisernes død er andres brød.

Her kan man se at 30% af omsætningen på internet er skabt af bannere.

Så der er noget om snakken, men jeg vil nu sige at det jo ikke bør være det hele. Men sådan er billedet pt. håber at man snart får øjnene op for at man skal købe noget mere interessant som film.

Steffen Kirkegaard Pass on media Viral markedsføring viral reklame Film på internet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)