Dit indlæg minder godt nok om en gang dårligt formuleret link bait, og den slags skal man godt nok passe på i et forum, hvor online markedsføringseksperter bevæger sig...
...Men i tilfælde af at jeg tager fejl, kommer her et ærligt svar:
Det man plejer at gøre, er altid nemmere. At kaste sig over online markedsføring, uanset hvor hamrende effektivt det er, kræver at man sætter sig ind i en hel ny tankegang og helt ny teknologi. Længere er den vel ikke?
"Men billedet tegner sig for bannerannoncer positivt..."
Eh, det er vist et citat der stammer fra før boblen brast? Bannerannoncering lever da stadig, men når man taler internet annoncering mener man for det meste PPC annoncering (læs: Google Adwords). Jeg er endnu ikke faldet over nogen post, artikler eller nyheder, der påstår at bannerannoncering udvikler sig specielt positivt. Men jeg vil da elske det hvis nogen kunne modbevise min påstand?
"Blogging og viral markedsføring er den vej man skal gå hvis man vil have flere kunder og ikke mindst trofaste kunder i sin butik."
Det var da noget af en påstand :-P
For 95% af alle butikker går vejen til flere kunder i butikken igennem De Tre Store Markedsføringskanaler: SEO (Organisk søgeresultater i Google), PPC (Google Adwords), og E-mails. Jeg kan desuden henvise til min oversigt over online markedsføringskanaler.
Viral Markedsføring skal man holde sig langt væk fra. Det kræver teoretisk forstand på markedsføring og kommunikation, og har et potentiale for at give et enormt bagslag. Jeg siger ikke alle skal holde sig fra det. Men hvis man har styr på de andre kanaler, styr på sin teori, og holder tungen lige i munden, så ka' man godt få gevinst ud af det. Det er der bare så ufatteligt få der har, mig selv inklusiv.
Håber nogen kan få noget ud af min post, det er lidt svært at svare ordentligt på så ustruktureret indlæg, som man mistænker for at have (slet) skjulte motiver.