Hej Jeg er ny her på sitet og tænke om nogle havde et godt råd til mig. Jeg ønsker at starte en webshop samt butik med speciale i hunde, jeg undersøger pt. ledige butikker og her opstår spørgsmål Nr. 1: En butik med afståelse på f.eks. 200.000,- og 5000,- pr./ md Fungere det som en andelsbolig siden man udover de 200.000,- skal betale husleje? Nr. 2 Jeg har fra sidelinien hjælp til budget/regnskab/moms, men kan jeg fysisk låne 125.000,- til et aps firma og skal de blive stående på en konto eller kan man bruge af dem? Nr 3. Findes der på nettet et godt sted at finde en slags formular/beskrivelse til henvendelser af leverandører, Det er primært udenlandske leverandører jeg skal have. Jeg har allerede undersøgt butikker/webshops på markedet og fundet de huller/mangler der er på markedet. Nr. 4 Har de fleste leverandører et min. beløb man skal købe for første gang for at få det billigere end normale priser? Nr. 5 Jeg søger en webmaster/udbyder som gør det muligt at betale med dk,visa, paypal osv. og en der har et godt rygte hvor serveren ikke går ned hver og hver anden dag. Jeg har selv designet i hovedet men mangler viden for at lave en hjemmeside. Nr 6. Findes der et godt og billigt system til varelager med indkøbspris/omregner til salgspris? Andet end Navision som jeg har erfaring med kører meget langsomt og tit har nedbrud. Jeg har her på siden fundet link til startvækst og webbogen hvordan - som jeg lige skal have kigget nærmere på. Nogle der kan anbefale andre sites?
På forhånd mange tak for hjælpen! |
Nr. 3 Tror bare du skal henvende dig til de leverandører du ønsker og høre om forholdene hos dem. Det skal der ikke formularer til for, skriv en seriøs mail eller ring, så er du langt.
Nr. 4 Ja, eller ikke alle. Men mange gør, fordi det som regl udløser en god rabat at købe stort og du dermed kan tjene mere på dine ting. Små ordre vil oftest blive pålagt ekspeditionsgebyrer og/eller blive for dyre i fragt. Så dine leverandører vil selvfølgelig gerne have store ordre.
Nr. 5 Der er rigtig mange udbydere af webshops og betalingsløsninger, vi bruger selv Scannet, som kører upåklageligt. Men der er mange muligheder på markedet og der er endnu flere meninger om hvad du skal vælge.
Nr. 6 Mener der er lavet nogle billige/gratis systemer. Hvor meget varelager regner du med at have?. Fordi hvis det ikke er så galt kan du bruge din webshop løsning og dermed har du også en opdateret webshop hele tiden. Din salgspris beregner du ikke, du får som udgangspunkt altid en vejl. pris hos din leverandør. Den tager du først også tilpasser du dig til markedet derfra.