Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af løn fra enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Hvordan gøres <emne> praktisk? Er der nogen særlige ting jeg skal være opmærksom på? Skal jeg skrive en faktura til mit firma? Hvilken oplysninger skal indgå på fakturaen? Skal beløbet som jeg ønsker udbetalt blot stå påført (dvs. uden beregning af AM-bidrag osv.), og så indberetter jeg det fulde beløb til årsopgørelse, og der bliver dernæst regnet skat og am af det beløb som jeg ændre i min personlige indkomst med?

Tak på forhånd

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 18:45

goodcharlie:

Skal beløbet som jeg ønsker udbetalt blot stå påført (dvs. uden beregning af AM-bidrag osv.), og så indberetter jeg det fulde beløb til årsopgørelse, og der bliver dernæst regnet skat og am af det beløb som jeg ændre i min personlige indkomst med

Ja

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:31

Nej sgu Smile

Du skal ikke udskrive faktura til dit eget firma. Det du ønsker udbetalt lader du dig bare udbetale og fører det som en hævning i virksomheden. Du bliver beskattet af det fulde overskud fra virksomheden uanset hvad du har hævet der.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:05

Ja det var vist også det jeg svarede Wink

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 20:48

Mon ? Prøv lige at læs mandens spørgsmål igen:  

goodcharlie:

Hej alle,

Hvordan gøres <emne> praktisk? Er der nogen særlige ting jeg skal være opmærksom på? Skal jeg skrive en faktura til mit firma? Hvilken oplysninger skal indgå på fakturaen? Skal beløbet som jeg ønsker udbetalt blot stå påført (dvs. uden beregning af AM-bidrag osv.), og så indberetter jeg det fulde beløb til årsopgørelse, og der bliver dernæst regnet skat og am af det beløb som jeg ændre i min personlige indkomst med?

Tak på forhånd

Du svarer rent faktisk ja til at han skal påføre det fulde beløb på fakturaen. Ikke at jeg er ordkløver men det her handler om at det skrevne ord meget nemt kan misforstås. Ikke at det havde været verdens undergang hvis han havde skrevet en faktura, blot spild af tid

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:26

Jeg udelod bevidst den del med faktura i mit citat fra hans indlæg - men ok kan godt se det kan misforstås :)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 22:03

Nemlig.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)