Vi er 2 venner som ønsker at importere slik, chokolader og dens slags søde sager vi tænker at være mellemledet og sælge det videre til forhandlere her i Danmark måske også andre eu lande. Vi er i informationssøgningfasen og undersøger mulighederne for at finde nogle gode leverandører/producenter, der er gode, trofaste og stabile.
og vi er endnu ikke sikker på om det er en god ide med at være mellemled.
Vi ved ikke mht. udbud og efterspørgsel
Hvordan finder vi frem til mulige kunder
Er der nogen herinde som har kendskab til importering af Slik og chokolade eller kan hjælpe angående disse produkter? Vi vil meget gerne høre jeres råd, før vi begynder at importerer...
Har brug for gode råd til at komme videre i processen.
Ja, det kender jeg godt... Har også problemer med at finde det jeg søger..
Men jeres idé lyder faktisk ret interessant, vi kan måske også overveje at importere slik og chokolade :)
Men er der mon nogen overhovedet herinde som kan give en hjælpende hånd?
Hvor er der gode producenter af slik og chokolader? Tyskland er det første land som jeg kommer i tanke om, når jeg hører ord chokolade, så det må være der, der er billigst or what?
Jeg ved det ikke, men når du siger Tyskland, så tænker jeg i hvert fald at i da skal have målgruppen og kvalitetsniveauet på plads. Tysk chokolade forbindes af mange danskere med Aldi og chokoladekalendere. God chokolade kommer fra Belgien b.la. - men derudover er der jo det kæmpestore amerikanske marked - hvad vil i - skal det være lækker og eksklusivt eller bare billigt?
I skal jo i gang med smagsprøver en masse så i kan finde lige netop det i vil forhandle - men det er godt at vide hvilket niveau i vil være på først :-)