Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det med linkbytte så noget pjat eller hva''?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminos!

Så har jeg fået startet min møbel biks på nettet!
Jeg har lige nogle begynder spørgsmål:

1. Er det med linkbytte noget pjat? Er svaret nej, hvem vil så bytte med mig?
2. Har jeg frames på min side? Noget med at søgerobotter ikke kan lide det. Vil jo gerne ind på google...
3. Vil i komme med lidt konstruktiv kretik af min lille side?
4. Min webshop udbyder tilbyder et søgemaskine optimerings modul. Er det fornuftigt at tilkøbe sig? Eller er der forskel på kvaliteten hos disse udbyder. (Har købt webshop hos Cubit Medialine ApS)

OG ALLE AMINOER FÅR SELVFØLGELIG SPECIAL PRISER PÅ MØBLER!

Så husk at fortælle alle som mangler møbler om ...www.4myroom.dk

oh tilmeld jer endelig mit nyhedsbrev!!

Hilsen Di B.

Spar penge på møbler....www.4myroom.dk
Fra Snertinge
Tilmeldt 20. Mar 06
Indlæg ialt: 531
Fra  odsherred-regnskab.dk Skrevet kl. 20:57
1 Nej Link bytte er seriøst nok.

Med venlig hilsen

Kim Malmberg.
www.odsherred-regnskab.dk

Tilmeldt 9. Mar 06
Skrevet kl. 21:33

Hej Kim

Jamen tak for svaret.

1,5 svar er vel også et svar...
Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:52
Hejsa !

Du skal have et nyt logo !!!!!!!!!!!!!!!!!! De færdige shops kan man ikke gøre så meget ved .... Ved store billeder synes jeg du skal vælge et andet kamera .... det er en smule grumset ....

Da det er et færdigt købt system er kvaliteten den samme om de hedder scannet eller Cubit Medialine ApS SEO modulet er det samme ...... Det som gør forskellen er hvordan DU bruger SEO modulet :D

Men nej linkbyt er skam ok hvis det er de rigtige man får fat på ;)

PS : jo flere der linker til din side og jo flere der ud fra din side jo mere spændende synes de forskellige søgemaskiner dit sitet er !
Tilmeldt 9. Mar 06
Skrevet kl. 22:00

Hej Nova

Tak for svaret!

Jeg synes nemlig ikke engang jeg har et logo, men det er også svært at finde på synes jeg.

Men ideer er velkommen.

Det med kamera kvalitet, er jeg i tvivl om jeg p.t kan gøre noget ved. Det koster jo penge...
Jeg vil holde alle unødvendige omkostninger nede.

Tilmeldt 19. Mar 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 22:50

Hejsa !

Hvad vil du "ofre" på et nyt logo ?

Jeg har også www.nova-design.dk og tror godt jeg kan overtale den MF mand til at gøre billigt ...
Tilmeldt 24. Mar 06
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:47

Hej Kim,

linkbytte kan være ganske godt.

Men det handler om at få gode relevante links ind, og med et helt nyt site, har du måske ikke så meget at tilbyde den anden vej.

Overvej i starten at submitte til 10-15 håndplukkede directories, evt, et par styker du betaler for.
Det vil sætte lidt gang i at få spiderne til at kigge forbi.

Husk i din iver, ikke at diltage i link schemes eller farms, hvor du betaler for at "nogen" lave en massemasse links til dig. Det kommer der ikke noget godt ud af.

Venlig Hilsen
Peter

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 00:40
Hej Di B

Ensidige links er bedst: Altså dem der kun linker til Dig

Links i en ring er næstbedst: Alstå A linker til B, B linker
til C, C linker til A

Linkbytte har begrænset værdig, hvis man bytter links, så
sørg for at indholdet på de 2 sider er relevant ift.
hinanden. Linkbytte imellem et site om Lastbiler og et site
om brudekjoler tæller ikke så meget

Lad være med at tilmelde Dig linksamlinger/-portaler som gør brug af redirects

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:57

Hej Di B,

Tillykke med din nye butik.

Jeg vil forsøge at svare på dine spørgsmål.

1. Link bytte er fint. En af de vigtigste ting når du skal op i søgeresultaterne er, at der er mange kvalificerede links der peger på din side. Men det er ikke alle links, der er lige relevante.

Det bedste er de links der:
a. kommer fra relevante sites, som anvender de samme nøgleord som dem, du benytter på dit site
b. kommer fra vigtige sites, altså dem som har en høj PageRank
c. inkluderer de nøgleord din website er optimeret efter i anker teksten (den tekst som du kan klikke på, for at komme til din side)
d. at linkteksten ikke er den samme hver gang
e. kommer fra en side, hvor der ikke er alt for mange andre links på

Mht. nøgleord er det vigtigt at du får skrevet nogle tekster til din website, hvor du inkluderer nogle nøgleord som du gerne vil have at søgemaskinerne finder dig på. Du skal undersøge om de nøgleord du vælger kan drive nok kvalificeret traffik til dit website, samt hvad den øvrige konkurrence er. Herefter udformer du teksten til disse nøgleord. Faktorer som, hvor nøgleordene står på siden, hvor meget du anvender dem samt om du anvender dem i titler og overskrifter har betydning.

At sende dit link til directories som Jubii, Yahoo, DMOZ etc er meget fint. Mange andre directories læser i disse store directories for at få links selv.

2. Du har ikke frames på din side. Der er et princip i søgemaskine optimering, der hedder Keyword prominence, hvilket vil sige at dine nøgleord skal helst komme så tidligt i teksten på din website, for jo før de kommer, jo mere vigtige mener søgemaskinerne at de er. Og du anvender Tables på din side, og jeg kan se at din tekst fra siden kommer lidt langt nede i HTML koden. F.eks. kommer hele din menu struktur før selve teksten, hvilket vil sige at, hvis du placerer vigtige nøgleord på din side, vil søgemaskinerne læse menuen først, og vil utilsigtet vægte menuen højere end teksten på dit website. Men jeg er dog ikke i tvivl om at den nok skal blive indekseret alligevel, det er bare ikke optimalt.

3. Du spørger om kritik. Du anvender de samme tekster for alle siderne for hhv Title, Keywords, Description meta tags. Det er meget bedre at skrive en Title, en Description og specifikke keywords, for HVER side i din shop. Både for forside, kategorier og de enkelte produkter. Måske kan søgemaskine modulet hjælpe dig med det. Spørg Cubit Medialine om det. Kender ikke deres shop. Billed ALT tekster, skal også indeholde dine vigtige nøgleord. Teksterne på dit site skal du revidere til at indeholde de nøgleord du vil have dit site skal findes på. Tekster er meget vigtige, da søgemaskinerene jo lever af at komme med kvalificerede resultater på den informationssøgning som bruger søger efter. Brug også overskrifter i dine tekster.

4. Kender ikke Cubit Medialines søgemaskine modul og kan ikke hjælpe her. Måske andre kan.

Ovennævnte måde at optimere sit site på tager jo tid, specielt det at finde kvalificerede links. En anden måde er at drive kunder til dit website vha f.eks. Google AdWords, som er annoncerings tilbud fra Google, hvor din annonce bliver vist for dem som søger på dine nøgleord, men du betaler først i det øjeblik de rent faktisk klikker på din annonce. Du vil opleve at kunderne klikker ind næsten med det samme din annonce er synlig på Google. Men en veloptimeret AdWords kampagne kan du hurtigt få kvalificeret traffik til din shop. Selvfølgelig forudsat, at der er nok søgninger på de nøgleord som vælges til dette.

Håber du kunne bruge mit input.

God fornøjelse med din nye shop.

Med venlig hilsen
Nikolaj Tuxen Gerstrøm

Jeg hjælper dig med at tiltrække og bibeholde flere kunder via Internet<

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)