Vil hjælpe en veninde med bogføring. Hun har startet en klinik med behandling og salg af produkter. Har kasseapparat og dankortterminal. Jeg skal bogføre for hende hvert kvartal i forbindelse med momsafregning. Har Microsoft C5 og har mulighed for flere regnskaber. Min veninde skal lave en grøn kasseklade hver dag, dvs manuel kasserapport i forbindelse med opgørelse af dagens kasse, som jeg skal bogføre for hende. Spørgsmålene er: Skal hun skrive i feltet startbeholdning morgen ( salget fra den foregående dag) eller er det lige meget, når kladden bogføres senere. Hun tager pengene med hjem og sætter dem først i banken når hun har for flere dage. Når jeg skal bogføre, skal jeg så lave en kasseklade for hver dag i kvartalet og udskrive den for hverdag eller kan jeg lave hele kvartalet på samme kasseklade. Selvfølgelig med dato for hver dag og så nøjes med at udskrive en klade, hvor på hele kvartalet er bogført. Beløbene som er kørt på dankort, skal de ikke krediteres kassen og debiteres i banken hver dag. Når kontanterne fra kassen sættes i banken er det den dato de sættes i banken de bogføres på. Håber der nogen som kan hjælpe en noget ukyndig. På forhånd tak Veninderne |
Hej!
Du skal bruge den fysiske beholdning om morgenen som startbeholdning.
(der må være en beholdning af vekslepenge mv.)
Du kan nøjes med at lave hele kvartalet på samen kasseklade.
Ja......Dankort kredit kasse/debet bank. Ja dato for indsætning i bank.