Vil hjælpe en veninde med bogføring. Hun har startet en klinik med behandling og salg af produkter. Har et kasseapparat og dankortterminal. Jeg skal bogføre hvert kavrtal i forbindelse med momsafregning. Har microsoft C 5 har mulighed for at tage regnskab ind. Veninden skal lave en grøn kassekladde hver dag i forbindelse med opgørelse af dagens kasse. som jeg så skal bogføre senere. Spørgsmålene er; Skal hun skrive i feltet statbeholdning morgen (salget fra den foregående dag) eller er det lige meget, når kladden bogføres senere.Hun tager pengene med hjem og beholder dem der, til hun har samlet for flere dage og sætter i banken. Når jeg skal bogføre, skal jeg så lave en kassekaldde for hver dag i kvartalet og udskrive kladden for hver dag, eller må jeg lave en samlet kassekladde for hele kvartalet selvfølgelig med dato for hver dag og så udskrive en kladde for hele kvartalet. Beløbene som er kørt på dankort, skal de ikke krediters kassen og debiteres banken hver dag. Når pengene fra kassen sættes i banken er det den dato de sættes ind de bogføres på ikk. Håber nogen kan hjælpe en noget ukyndig.
|
Grøn kassekladde og bogføring
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)