Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges til Paypal

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne tilmeldes Paypal, men er lidt i tvivl om flere ting. Så jeg håber der er nogle venlige aminoer derude der kan hjælpe:

1)      Jeg ønsker her i starten ikke at få en firmakonto. Så er der 2 kontomuligheder tilbage: Personal account og Premium account. Jeg forstår det sådan, at hvis jeg vil sælge SKAL jeg have en premium account. Hvorimod jeg kan købe med begge kontoer.. Jeg ønsker både at sælge og købe, bliver jeg så nød til at få en premium account?

2)      Hvad er ulemperne og fordelene ved disse 2 accounts?

3)      Jeg har læst at jeg ikke behøver oprette en decideret konto i Paypal, men kan betale via min egen danske (visa) konto. Betyder det så, at når jeg køber noget på nettet, så overflyttes de penge til min paypal konto, inden de sendes videre til sælgeren, eller går det hele udenom paypal?? Og hvordan opretter jeg dette?

4)      Ang. E-bay, koster det så kun gebyrer når jeg sælger ting, eller også når jeg køber? Og bliver gebyrene trukket over min paypal konto eller egen danske konto?

5)      Hvis jeg vil købe i E-bay USA hvordan kan jeg så vide hvad fragten bliver? Er der muligheder for at kontakte sælger via mail eller lignende? Jeg ved, at det er dyrt at få ting tilsendt fra USA, og samtidig er det jo heller ikke et EU land så der kommer moms og told oveni prisen.. Så det ville være en stor hjælp at vide hvad fragten bliver inden jeg byder.

Håber I kan hjælpe mig med mine spørgsmål..

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 18:34

Du kan både sælge og købe med personal account. Når du køber noget med dit PayPal-account bliver pengene trukket direkte fra din konto, men når du får overført penge til din paypal-konto til du hæve dem til din bankkonto. Når du handler på eBay skal du ikke betale nogen form for gebyrer for at købe. Når du sælger er der et gebyr. Så vidt jeg ved er det et startgebyr og en procentdel af salget. Når du køber fra eBay står fragtprisen altid i annoncen. Når du betaler med din Paypal-account og der står penge på, bliver de ALTID trukket før der trækkes fra din bankkonto.

Håber det var svar nok.

- Adam

Tilmeldt 27. Mar 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:55

Hej

Bare for at være helt sikker. Skal jeg så oprette en paypal konto uden at sætte penge ind på den, for derved at være sikker på, at når jeg skal betale for en vare så bliver pengene trukket på min egen dk konto?

Tilmeldt 7. Feb 08
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 23:27

Hej. PayPal PERSONAL Account er gratis for dig som køber. Som sælger ( modtager af pengeoverførsel ) betaler du 2,60 Kr + 5,4% af beløbet ( som bliver i den opr. Valuta, du har handlet i - du har mulighed at have åbnet mange Saldi i forsk. valuta, som du til envehr tid kan konvertere til DKK igen ) Ulempe ved den Kontotype er - du har mulighed kun at modtage penge 5 gange i 12 månader - bagefter bliver du bedt om opgradere til PREMIER Account, som koster dig: sende penge - GRATIS, modtage penge 2,60 DKK + 3,4% af beløbet. Man kan spørge, hvorfor so ikke Premier med det samme? Fordi, og nu lidt kompliceret: de 5 gange om året, jeg tidligere har omtalt, gælder kun, hvis nogen sender dig penge fra sin PayPal Account - forbundet mit hævning med kreditkort. Dvs. når du få penge på din PayPal, kan du vælge, at lade dem står, eller overføre til din Kreditinstut. Hvis en, som sender dig penge - gør det fra sin PayPal saldo ( opladet ) - er det GRATIS også for dig, at modtage penge! Og det gælder kun for Personal Account. Når du skifter til Premier - skal du altid betale 2,60+3,4% ! ( som modtager )

PayPal tilknytter man til en danske kredit-/debitkort. Når du sender penge, bliver det så trukket det beløb via dir Kreditkort direkte til sælgeren. Når du handler på Ebay.com og betaler via Ebay med PayPal, er du beskyttet: du får dine penge tilbage, hvis du ikke får varen.

4. Det koster gebyr kun når du sælger varen. Gebyr bliver trukket fra din pay account, som er PayPal tilknyttet til din danske Kreditkort.

5. Når du har oprettet dig som Ebay medlem, kan du altid ( inden du køber noget ) kommer i kontakt med sælgeren, og spørge om forsendelse. Nogle skriver, de sender ikke til Europa, efter forspørgsel gør de det alligevel! Husk - store pakker fra NO-EU overtager Toldvæsnet = told+moms+Postgebyr 150 DKK

For at handle på Ebay SKAL Du absolut have PayPal. De kender ikke noget andet!

PayPal.com - det tage et paar minuter at oprette ( gratis ), frigivet bliver det efter ca 1 uge.

Har du brug for mere hjælp - sig til!

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Jun 06
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 20:27

Hej

Jeg har lige modtaget penge inde på min Paypal konto. Hvordan får jeg dem så over på min bankkonto?

Jeg har et kreditkort tilkoblet min Paypal konto, samt mit kontonummer, men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg overføre pengene til min bankkonto. Nogen der kan beskrive hvordan jeg gør osv?

Fra Aarhus c.
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:57

Hej.

For at overføre penge til sin konto, skal du gøre følgende

1. Log på din paypal konto.
2. Vælg " Withdraw" og dernæst :" Withdraw funds to your bank account"
3. Hvis ikke du har tilføjet din bankkonto, skal dette gøre først, Den skal oprettes som Non-giro

Der går cirka 5 dage, så har du pengene

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)