Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksport FRA USA

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 02:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Jeg har søgt lidt rundt på amino, og kan ikke finde svar på mit spørgsmål, så jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg er pt. bosat i USA, og har i den forbindelse solgt iPhones via DBA.dk til danske "kunder". Jeg er så blevet gjort opmærksom på af told/skat at det er ulovligt, hvis jeg som privat person sælger iPhones via DBA og sender dem hjem da jeg ikke opkræver moms. Vedkommende siger jeg skal opkræve moms af mit salg. Er det korrekt? Og hvis JA, hvordan gør jeg det? Han siger iøvrigt også jeg skal betale skat af fortjenesten, men så hvidt jeg er orienteret skal jeg først betale skat af fortjenesten, når den overstiger 50.000 kr. Korrekt? Håber i kan hjælpe.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12863
Skrevet kl. 08:57

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12863
Skrevet kl. 09:10

Hej

Det lyder meget besynderligt hvis du fra udlandet skulle være ansvarlig for at opkræve DK moms. Pakker der ankommer til DK fra ikke EU lande vil jo normalt når de ankommer til DK blive fortoldet og pålagt dansk moms som modtager af pakken betaler (hvis ikke modtager er importørregistreret). Hvordan de kommer frem til at du skal betale dansk skat af fortjensten når du ikke er bosiddende i Dk forstår jeg ikke. Men prøv at kontakte SKAT igen og bed om henvisninger til momsvejledningen eller momsloven

PS: Man skal betale skat af fortjenesten uanset hvor stor den er, man skal dog først momsregistres(og betale moms) når ens omsætning overstiger 50.000 pr. år. 

Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:47
Ok, tak for oplysningerne. Det skal dog siges jeg er midlertidigt bosiddende i USA og har også adresse i Danmark. Gør det en forskel?
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)