Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importere fra fx. tyrkiet?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Grindsted
Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er en dreng på 18 og er egentlig helt på bar bund med om hvordan det med at importere fra udlandet foregår...

Hvis vi siger jeg importere 500 stk's t-shirt fra tyrkiet og får dem hjem i Danmark, forbi grænsen uden problemer osv..

Har jeg så gjort noget ulovligt / Hvad skal jeg gøre? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 11:11

Hej

Når du skriver "forbi grænsen", lyder det i mine ører allerede suspekt.

Hvis der er tale om et kopieret produkt eller et produkt der bryder et firmas patent eller copyright, så ja, så er det ulovligt. Og så vil varen blive beslaglagt hos SKAT efter en rutinekontrol hos Fragtfirmaet. Du vil herefter modtage et brev fra de danske advokater der varetager det pågældende mærkes rettigheder. De vil derefter forlange de importerede varer destrueret. På din regning.

Men er det import af et lokalt mærke, der ikke bryder andre virksomheders rettigheder eller hvor der er aftale med distributøren/fabrikken, så nej. Sørg for at undersøge om varen minder for meget om et kendt mærke. Der skal nok være nogle lovlige mærker i tyrkiet der minder for meget om et andet større og kendt mærke til at det kan importeres ind i landet uden der bliver ballade.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:44

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)