Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget skal man ha for at investere??

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Movement

Ingen bad feelings. men tror lidt du har misforstået mig. Når jeg f.eks. skriver at jeg vil være økonomisk uafhængig så er det ikke fordi jeg ikke vil arbejde og kæmpe for at komme fremad. Jeg arbejder 50timer i ugen ligesom så mange andre der vil fremad i livet.

Jeg vil bare gerne have opbygget en stor kapital til at "LEGE" med uden at jeg går fra hus og hjem. har mange ideer jeg vil prøve som f.eks. investere og lave nogen ting lidt for sjov bare for at se hvordan folk vil reagere på en evt. ny måde at drive forretning på.

Har nogen ideer til nogen lidt provokerende måder at drive forretning på og det skal bare prøves engang men jeg er ikke villig til at risikere at skulle flytte i en 1værs lejlighed i flere år og komme i RKI osv;) håber du forstår:)

Ellers cool med de mange gode invendinger drenge:)

PS. det med at studere.... Jeg er nok ikke den eneste der drømmer om et par ene lektioner fra Martin Thorborg;-)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:31

Selv Martin lærer, find ud af hvem han lærer af. Hør deres lydbånd,læs deres bøger, se deres kurser. Spørg og lær.

Det handler altsammen om at sætte specifikke mål. Hvor dyrt vil du bo ? Hvad er dit mål på det område ? Hvor høj skal din indkomst være ? Sæt tal, mål og delmål på det hele. Og så derefter kan du begynde at regne på, hvordan du kan nå det mål. Så længe dine mål er ikke-definerede, vil du oftest svæve rundt i underligt limbo.

Bliv fokuseret på hvad du ønsker, arbejdt for det og døre vil åbnes, ideer vil komme.

Jeg har selv lige inden for den sidste halve time fundet 10 links om gode investeringsobjekter i ressecions tider. Der er så meget materiale derude

Men en god ting at du tænker på dig selv og din økonomi. Der er du allerede et skridt foran mange danskere.

Nu skal du bare lige SELV vide hvad du vil . Søg og du skal finde. 

Men der er ingen herinde der ved hvad du skal med dit liv , eller hvordan dine penge skal laves. Det ved kun du.

Nå nok herfra. Jeg skal jo også passe mig selv

God jagt efter nøglen til økonomisk forvaltningsmagt 

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:38

"At tjene mange penge er som at jagte et rovdyr i juglen. Lær dets vaner at kende. Vid hvor det græsser. Saml alle de informationer du kan. Skaf de rigtige våben og vent på det helt rigtige øjeblik. Og SÅ slår du til.

Du slår ikke dyret ihjel, men gør det tamt, og får det til arbejde for dig  " Citat Anthony Robbins

God jagt min ven 

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 16. Apr 08
Skrevet kl. 19:46

HEHE lyder fornuftigt.

Jagtsæsonen er igang;)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:57

Og selvom jeg lyder meget seriøs, så husk alligevel at : arbejde bør være sjovt og fyldt med passion

Ellers ender du bare som en rig, udbrændt ,deprimeret... millionær

Og hvad er det så værd ?

Men det gode humør har du da, kan jeg høre. Det super vigtigt for en sælger, så der har du måske allerede et clue.

Nå jeg har selv arbejdet lige en tand for meget på det sidste, så nu MÅ jeg altså logge af

God weekend :) 

Tilmeldt 16. Apr 08
Skrevet kl. 22:30

Så kommer der lige et tillægs spørgsmål:)

Hvis man skal investere i aktier ikke at jeg vil KASTE mig ud i det for har ik viden nok endnu og ved hvor mange der bare har smidt pengene væk. Men hvor meget skal man starte med for at det også kan være sjovt på længere sigt?:)

Fra Davao
Tilmeldt 14. Sep 05
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 02:01

Jamen når du nævner aktier vil jeg da også lige kaste en bold ind her :)

Personligt er jeg startet med omkring 5.000 da jeg var 12 år, jeg vil dog råde folk til ikke at starte med under 25-30.000.
Siden jeg startede har mit overskud i gennemsnit lagt på 18% om året hvilket er en del højere end jeg forventede og stadig forventer. Derudover har jeg også være overordentlig heldig et par gange.
Jeg har siden jeg startede ud sat en hel del flere penge i omløb og hvis jeg kan hold mit overskud på noget der bare minder om 18% kan jeg på ingen måde brokke mig, men det regner jeg bestemt ikke med.
Du spørger så hvor meget der bruges til at investere "før det bliver sjovt" og som sådan virker det på mig som om du regner med at have 1 mio. i løbet af et par år og sådan fungere det på ingen måde...
Jeg mener at have læst et sted at markedet generelt er steget med 12%, så et overskud i den stil ville bestemt være rigtig godt klaret, så hvis du synes en stigning på 10-12% af 5.000 "er sjovt" så er det jo bare at komme i gang med at undersøge hvad det der med at investere handler om :)

Det der er vigtigst at vide er hvorfor du investere dine penge hvor du gør, de fleste som starter på aktie markedet leder normalt efter guld og selvom der nok er få mennesker der har været super heldige er det bestemt ikke noget jeg ville råde dig til at kaste dig ud i.
Personligt finder jeg gode og solide virksomheder som har fornuftige regnskaber og som jeg personligt ser et udviklings potentiale i.
F.eks. har jeg selv i øjeblikket selv fokus på energi området (da det er enormt populært med "rent energi"), Olie og Banker.
Det er en god ide at sprede sine investeringer og man skal gøre sig klart at man binder sine penge op for en længere periode. De fleste køb er gerne en 3-5 årig periode. 
Jeg bruger gerne selv en halv til en hel time på aktier om dagen for at holde mig opdateret om hvad der sker på markedet, typisk presse meddelelser, kurser og anden relevant info. Jeg har også forskellige forums jeg normalt køre igennem, men igen er det vigtigt at huske på der er mange "guld gravere" her i verden og fordi en eller anden har hørt et eller andet er det bestemt ikke noget man skal kaste penge efter.

Jeg har for at beskytte mig mod mig selv og min egen dumhed lavet en del "regler" som jeg følger så godt jeg kan.

Jeg har en "observations liste med omkring 10-15 aktier som jeg finder interessante, dem følger jeg så nøje for at se om:
1. Jeg tror på deres virksomhed på længere sigt og deres drift virker fornuftig
2. Hvordan kursen bliver påvirket af forskellige ting som nyheder, større stigninger og fald osv. primært for at se hvornår et evt. godt tidspunkt til at købe kunne være.

Jeg køber aldrig aktier som jeg ikke har haft på min liste i min. 3 måneder, det sørger normalt for de værste af mine gambler gener er faldet til ro og det giver mig en lidt større sikkerhed.

Når jeg så køber en aktie har sætter jeg så igen to mål, en minimums og en maksimums kurs, hvis aktien når et af disse to punkter sælger jeg.
Folk er nok meget forskellige på sådanne områder, men jeg har en dårlig vane med at tro at "så længe kursen køre op forsætter det jo nok" og "nu kan den ikke falde meget mere før den igen går op" og igen giver mine kursmål mig en sikkerhed. Det skal dog siges der har været et par undtagelser.

Jeg synes det er enormt vigtigt at kende sig selv godt nok til at se ens stærke og svage sider og have en struktur på det man laver.
Hvis man synes det at købe en aktie og lade den ligge i skabet 3 år er kedeligt så synes jeg personligt ikke aktie handel er noget man skal give sig i kast med.

Håber det hjælper lidt.

Det er jo altid super interessant at snakke om aktier så hvis du har lyst til at snakke lidt mere, kan du smide mig en besked her på siden og så kan vi nok finde ud af noget med msn eller skype.
 Mvh Mads Singers 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 07:16

Hej Henrik. Prøv at kigge ind på www.investeringen.dk - der er nogle gode fif og fiduser, og emnet om det at være nybegynder har været oppe at vende før. Kig gerne indenfor :-)

// Jesper Skov

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)