Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS ned/op -brud

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 07
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter nattens (og dagens) nedbrud fra PBS, står jeg med et ubesvaret spørgsmål - nemlig, hvorfor PBS har monopol på at modtage betalinger? Hvorfor er der ikke en eller flere pendanter til PBS så vi kan få noget konkurrence og kvalitetssikring?

Der er sgu ikke noget værre end monopol virksomheder, som er kolde i r*ven ift. alle små og mindre kunder. Har selv prøvet at være ansat i én og set det indefra.

Nogen der kan svare...? Hr. Thorborg måske?

Mvh

Mikkel

Tilmeldt 22. Apr 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 11:56

Står det ikke enhver frit for at lave sit eget kreditkort (fx. AminoKort i stedet for dankort)?

De har selvfølgelig monopol (sålænge de ikke uddelegerer arbejdet) på at behandle dankortbetalinger (da det er deres eget kreditkort)

Hvis man kan se bort fra dankort-understøttelse, burde man vel bare få sig en indløsningsaftale af en anden (evt. udenlandsk) leverandør. 

Tager jeg helt fejl?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:07

Jeg kan ihvertfald se at WorldPay tilbyder mulighed for at vælge Danmark under deres betalingsløsninger  - Men så afskærer man så også muligheden for danske betalingskort (dvs dankort der ikke også er visakort) og de forskellige netbanksbetalinger der også er ved at dukke op.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 10. Jan 07
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 13:14

Ja, og det er jo det der er hele pointen - at man kan godt vælge en anden udbyder - men så ryger DK-kortet, og det er der ikke ret mange af os der kan undvære.....så vi er tilbage ved at der er monopol på dk-kort betalinger Sad

Mvh

Mikkel

Tilmeldt 22. Apr 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 13:41

Det kan jeg altså virkelig ikke se problemet i. Et hvilket som helst firma har (naturligvis) eneret på at udbyde deres egne produkter (med mindre man vælger at uddelegere salgs-/service-arbejdet til andre..).Bare fordi man har lavet et, indtil i aftes, successrigt produkt, dankortet, skal man så straffes fordi man har opnået en dominerende position på markedet?

Jeg kan forstå hvis det var fordi staten havde bestemt at der kun skulle være et kort og at alle skulle understøtte det og købe services hos PBS for at benytte kortbetaling i Danmark -- men det er så vidt jeg har forstået ikke tilfældet. Umiddelbart er PBS bare en (privat) sammenslutning af pengeinstitutter?

Hvis problemet med dankortet bliver stort nok, tror jeg egentlig markedet nok skal justere sig og komme op med et alternativ. Det handler bare om at man tilbyder noget der er bedre, således at forbrugere og butikker ikke kan se fordelen ved dankortet længere.

Nu har jeg ikke lige indblik i den kontrakt man laver med PBS, men står der noget om hvilke forhold der gør sig gældende ved systemnedbrud (fx. kompensation ved tabte transaktioner)?

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 13:52
Jvf. indløsningsaftalen merchants tegner med PBS har man ikke ret til bod af nogen art. PBS har en ret omfangsrig ansvarsfraskrivning. PBS har ikke lovmæssigt monopol på Dankort. De har "blot" defacto-monopol. Dvs. i praksis bliver det endog meget svært for andre end PBS at håndtere Dankort. vh thomas, quickpay.dk
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)