Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgemaskineoptimering og Google-toolbar

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Et lille spørgsmål angående søgemaskineoptimering: Er det rigtigt at det er dumt at undersøge placering, links, cashed etc. i Google når man har installeret en Google-toolbar i sin browser. At Google på den måde holder øje med min søgningerne og evt. kan gøre et "modtræk" mod mit SEO arbejde?

Jeg ved Lars Bachmann har sagt noget ligendende ....... men jeg må indrømme at jeg umiddelbart var lidt skeptisk ....... men modsat plejer han jo at vide hvad han taler om. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 18:13

Hej Morten

Google elsker SEOere fordi de hjælper Google med at formatere internettet så Google kan forstå hvad der står på siderne, hvad der er de vigtigste emner for siderne og så videre. Uden SEO ville en meget større del af nettet være i flash og grafik i stedet for i klar tekst med en fornuftig opbygning.

Så hvis du laver den slags SEO som følger Googles guidelines (nuværende og kommende), bør du ikke være bange for toolbaren.

Hvis du derimod laver black hat SEO eller bare noget som er lidt længere ud på grænsen af Googles guidelines, så er der nok ingen grund til at delagtiggøre Google i din færden på nettet.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 19:39

"Google elsker SEOere"

Jo og GUD elsker pæsten. Big Smile 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 20:01

Har du fået styr på de der flyvske vindmøllevinger nu, Remy? Cool

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1302
Fra  Conseo Skrevet kl. 22:58

Hej Morten

Google Toolbar sender information om alt hvad du foretager dig i din browser, men dette er selvfølgelig ikke ensbetydende med at de læser og/eller bruger informationen til noget.

Der hvor jeg ser et problem i at have Toolbar installeret, er når du laver linkbuilding. Google elsker links, men de skal være "naturlige", og ikke være opbygget udelukkende for at ranke bedre. Google anser et link, som en stemme på en side, og når man laver linkbuilding så stemmer man på sig selv (eller kunden), flere gange.

Når du så sidder og laver diverse søgninger på Google og submitter dit link forskellige steder, og poster en masse kommentarer på blogs og lignende, så kan Google "se", at det er dig selv der sidder og "stemmer", på dit eget site.

Jeg har flere forskellige browsere installeret, af flere grunde, og en af dem (min IE), har jeg toolbar installeret, og i resten findes den ikke. Når jeg så sidder og laver noget SEO arbejde, så bruger jeg altid min browser uden toolbar. De er ikke sikkert at det er nødvendigt at "skjule" det jeg laver, men better safe than sorry.

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Skrevet kl. 07:28

Hej Lars

Det lyder rigtigt - du har overbevist mig - jeg fjerner den tool-bar

TAK! 

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Skrevet kl. 07:33

Hej Lars

Det lyder rigtigt hvad du siger - jeg er overbevist - den toolbar ryger ud med badevandet!

TAK! 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)