Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giver ydelser til lån, ret til fradrag af anden indkomst?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer 

Sagen er den at jeg overvejer at starte egen virksomhed, hvilket i starten vil give underskud. Jeg skal etablere mig et lån på lidt over 1mio. kr., som jo selvfølgelig skal betales tilbage. Dette lån betales tilbage med ydelser på indtægt/måned på 4.000kr, og 2.000kr jeg selv skyder ind hver måned også, til at dække omkostninger. Samtidig har jeg job ved siden af hvor jeg betaler ca. 5.000kr i skat hver måned, kan jeg så sætte mit lån til at betale ydelser på 11.000kr hver måned.? Altså jeg ”laver” et underskud hver måned på 5.000kr, som  så vil gå lige op med skat?

Så vidt jeg har forstået det, så har man, hvis man har underskud i sin private virksomhed, ret til at udjævne det med noget af  den indkomst som man allerede har betalt skat med. Dog har jeg også læst på skat.dk og der stod noget med at låneudgifter ikke er noget man kan ”udjævne” med.  

Dette var den bedste måde jeg lige kunne forklare det på, men såfremt der er noget der skal præciseres så er det bare at byde ind.

Tallene er fiktive, og det drejer sig om et lejligheds/hus køb.

Steffen              

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om jeg forstår dig, men det jeg kan sige er at årets underskud i virksomheden kan modregnes i anden positiv indkomst i samme år, og hvis der er en rest fremføres til modretning i fremtidige positive indkomster. Men der er ikke carry back. Dvs. man kan ikke fange tidligere års positive indkomster og betalte skatter.

Det underskud vi taler om her er driftsunderskuddet, inkl. renteudgifter. Dine låneydelser kan ikke fratrækkes. Det er jo en nedbringelse af gælden (opsparing). Til gengæld vil de penge som du låner jo - forhåbentlig - blive anvendt til afholdelse af udgifter, som er fradragsberettiget, og køb af aktiver som er afskrivningsberettiget. Derved får du fradraget/underskuddet.     

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)