Hej Aminoer.. Har været til møde med et par nye potentielle kunder omkring levering af webdesign/grafik. På nuværende tidspunkt er jeg vant til at stå for hele processen og færdiggørelsen selv. Men da det er noget større kunder og ikke mindst nogen med kræfter indenfor programering osv. er de kun interesseret i at få leveret designskabeloner med stylesheets osv.
Men de afterlyser altid en der kan levere en gang HTML som de rigtige programmører kan arbejde viderere med. I starten tænkte jeg at det er da nemt nok, det er jo bare at gøre det hele overskueligt, med klare angivelser af styles osv. Men er det nu det..??? Det håber jeg at der er nogen der kan svare på her, hvis i ellers forstår hvad det er jeg mener med det her..
Mange hilsner:
Thomas |
God HTML, hvad er det..??
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
Eksempelvis afklare: - Skal det være tables eller div''s - Hvordan skal stylesheets struktureres, med klasser, nedarvninger mm. - Hvilken HTML/xHTML type skal der bruges. Gør man det på forhånd, er det sjældent at det volder problemer. Til sidst plejer vi samtidigt at bruge de validators der er på www.w3c.org Held og lykke med det. |
Jeg synes det lyder lidt kryptisk. Hvis de selv kan, hvad vil de så have dig til ? Undskyld at jeg er så skeptisk, men de, der selv kan, giver jeg gerne råd, og hvis de ikke kan, tilbyder jeg at lave det for dem, og evt. undervise dem, hvis de selv vil køre det videre. Henning Buddig |
Men hvis din/en programmør ikke kan gennemskue en almindelig HTML kode (uanset hvordan den er kodet), så er sandsynligheden for at han kan overskue/kode databaser, javascript osv ikke ret stor efter min mening! |
Mht. hvorfor de ikke bare "laver det hele selv" så er det jo ikke en selvfølge at man er en haj til css, bare fordi man koder asp.net til daglig :-) Som der er sagt ovenfor, så er det nok en god idé at få fastlagt klare linier imellem dig og kunden om hvad "god html" er. Så længe du og kunden er enige, og I overholder de gængse standarder, så skulle det vel ikke kunne gå så galt? :-) |
Hej vil bare lige sige tak for jeres svar på dette lidt kryptiske spørgsmål.. Mange hilsner:
Thomas
|
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)