Hej Aminoer. Jeg har lige undret mig over en ting, og det er de mange internetbutikkers brug af rabatkort - både med et evt. beløb og procentsatser. Hvis i læser denne dom: http://www.forbrug.dk/forbrugerombudsmanden/3/fopresse/reklamering/ er det faktisk ulovligt at bruge dette i sin markedsføring.
Er det mig som er helt galt på den, eller hvorfor vælger så mange så at benytte markedsføringsmetoden? Ser vi f.eks. på USA tror jeg næppe befolkningen vil undværre rabatkuponerne :-)
Selv syntes jeg det er lidt vanvittigt, da der burde være fri konkurrence.
...og som kontrast til denne besynderlige lovgivning, gives der dog tilladelse til at give rabatter, når der er tale om elektronisk formidling: http://www.forbrug.dk/forbrugerombudsmanden/hvadgaelder/mfl/1/rabatkuponer-forud-for-koeb/
...og som kontrast til denne besynderlige lovgivning, gives der dog tilladelse til at give rabatter, når der er tale om elektronisk formidling: http://www.forbrug.dk/forbrugerombudsmanden/hvadgaelder/mfl/1/rabatkuponer-forud-for-koeb/
Interessant link, syntes ikke det hele virker indlysende. Er det så fx lovligt at lave fysiske rabatkuponer med en rabatkode, som skal indtastes online? Herved er der vel ikke tale om en "fysisk kupon", men blot en elektronisk kode på trykt materiale?
Edit: For at gøre spørgsmålet endnu mere klart, så har jeg tænkt mig at lave nogle tryksager med en rabatkode påtrykt, som kan benyttes til at handle online. Fx en rabatkode som giver 10% rabat på hele ordren.
...og som kontrast til denne besynderlige lovgivning, gives der dog tilladelse til at give rabatter, når der er tale om elektronisk formidling: http://www.forbrug.dk/forbrugerombudsmanden/hvadgaelder/mfl/1/rabatkuponer-forud-for-koeb/
Vh
Peter
Fantastisk link - så er der go på et af mine projekter der ellers har ligget lidt i bero. Fantastisk.