ville det ikke være en ide, så jeg ikke skal trække så mange penge ud af virksomheden - som den jo ikke har,,...derved skal jeg nok kun trækket ca. 2000 ud af virksomheden hver mdr,, og så kan jeg jo betale de 40%(skat) når ået er omme, så skulle virksomhedens regnskab jo gerne se bedre ud... jeg har prøvet at lave en beregning inde på skat, hvor jeg sætter 0 kr i virksomhenden overskud, så siger den bare at indkomsten er mindre end renter mv?? |
Du taler lidt indforstået men tror jeg ved hvad du mener. Du tænker på forskudsregistreringen, hvor du ved at forskudsregistrere dig lavt eller til nul kan undgå at trække penge ud af virksomheden.
Du har sådan set ret men der er to ting du skal være opmærksom på:
1) den frivillige indbetaling du skal lave ved årets udgang er jo en hævning i virksomheden. I gamle dage kunne man skubbe hævningen et år når sidste hverdag i måneden faldt på en helligdag/weekend, men det satte SF en stopper for, så nu skal indbetalingen falde i selve året. Dog kan du jo skubbe de 40.000 kfr. til 30/6. I princippet kan du også skubbe mere end 40.000 kr. ved at indbetale inden 15/3 året efter men her er renten forholdsvis dyr.
2) Skat kan i teorien kræve at du forskudsregistrerer dig med et overskud som står mål med tidligere år eller kræve dokumentation/sandsynliggørelse af et lavere overskud men de gør de normalt ikke.
Har du prøvet at nulstille renteudgiften ?