Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til import

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Jeg ville høre om det er muligt at der er nogle herinde som bestiller varer hjem fra kina som man kan bestille "hos". Jeg kunne godt tænke mig at bestille ting som hårbørster, lightere, køkkengrej osv. Er det muligt det kan lade sige gøre og er det lovligt?? Jeg skal selvfølgelig give et beløb til fragten. Men da jeg jo ikke vil få containere hjem frygter jeg fragten blir alt alt for dyr når jeg gør det selv.
Håber at høre fra nogle.

Mvh Henrik Risum.

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 23:01

Ja da, Danmark har ikke forbud mod at handle med Kina.

Det vil være en fordel om du sørger for din virksomhed er importregistret - hvis dette ikke allerede er tilfældet, så kan du ansøge via webreg.dk - Det er gratis at blive registerert og der er ingen løbende omkostninger.

"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Tilmeldt 11. Apr 08
Skrevet kl. 23:11

Tak for svar.

Jeg søger jo en som bestiller varer fra kina i store mængder som jeg kan få mine varer med hos. Jeg har ikke virksomhed men ja har hørt man skal import reg. Når man blir det vil pakke ikke blive stoppet i tolden og derfor er der ikk flere udgifter end selv produkterne, forsendelse og gebyr for overførsel vel??

Tilmeldt 10. Mar 08
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 00:31

Det ændre ikke ved om dine pakker bliver stoppet at du er registreret; men det hjælper til du hurtigere får pakkerne.

Der er tre måder du kan vælge at være regisreret på og det har inflydelse på hvor hurtigt du får dine pakker m.m. Se skat.dk og/eller eogs.dk for at finde ud af forskellene.

Jeg har ingen erfaring med at få pakker med i andres transporter. Jeg importerer direkte selv og har derfor ikke interesseret mig for andre metoder.

"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 01:34

Du kan nu stadig sende en enkelt palle eller 2, uden at det koster en formue.

Dine omkostninger i Danmark er told, som du betaler af pakkens værdi + prisen for transport. Selve fragten fra Kina er nu ret billig, du kan sende 1 kubikmeter for omkring 60 US$. Så kommer der omkostninger i Danmark, transport hjem til dig og naturligvis told.

De fleste der flytter en container har alligevel ikke plads. Hvis jeg havde mere plads i en container, så havde jeg puttet mere i den. Normalt står leverandøren for at pakke containeren, så det er ikke så nemt at få ekstra ting med i den. Desuden vil der blive lidt ekstra arbejde med papirene for at få varene udført.  

Tilmeldt 11. Apr 08
Skrevet kl. 10:37

Mange tak for svar alle.

Når jeg får pakken hjem skal jeg altså betale told selvom jeg er registreret. Hvordan udregnes tolden. Hvis mine varer f.eks. har en værdi af 10.000 d.kr. Skal de ved tolden have noget faktura fra leverandøren osv.??

Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 12:38

Hvis vi siger at du har købt varer for 7000 og det har kostet 3000 i fragt, så skal du betale told af 10000. På skats hjemmeside kan du (hvis du er heldig) finde tariffer for de forskellige varer. Er toldsatsen 15% kommer du altså til at betale 1500 i told for din forsendelse.

Du skal naturligvis have en kvittering fra sælger, så du kan dokumentere prisen. Ellers kontakt dit lokale skat kontor, de kan forklare dig hvad du har brug for.  

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)