Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.dk domaene som peger paa .com

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har stillet spoergsmaalet for, men ikke faaet noget svar saa jeg proever at omformulere mig lidt og haabe paa der er nogen som kan svare : )

Jeg bor i Kina og ejer et trading firma i Hong Kong. Jeg er igang med at lave min webshop som er et .COM   klar til brug. For at faa nogle danske kunder var det nok en ide ogsaa at faa mit domaene med .DK ,  saa spoergsmaalet er :

Hvis jeg peger mit .dk domaene hen paa mit .com domaene, og goer opmaerksom paa at firmaet er udenlandsk , er det saa dansk koebelov som skal overholdes ?  Jeg mener hvis kunden baade under "about us" og under betingelser kan laese at det er et Hong Kong firma og som kun tilbyder 1 aar garanti paa produkterne.

Told og moms tilbyder jeg at refundere til kunden saa fremt dette maatte blive tillagt.

Haaber nogle kan svare eller henvise til noglesom kan.

Mvh

Olsen

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 09:20

Du skal ikke overholde dansk købelov, når du 100% har både din virksomhed og server stående i udlandet.

At dine sider er på dansk og dit domæne er dansk, har ingen betydning rent retsmæssigt.

Og at du så også vil gøre de andre tiltag for at gøre danske kunder opmærksom på, at der er tale om en virksomhed i Hong Kong som operere efter reglerne der, synes jeg er rigtig godt - det er i hvert fald med til at stille din virksomhed etisk bedre.

Jeg er ikke jurist, så hvis du vil være 100% sikker, så kontakt en advokat på området. 

Tilmeldt 5. Oct 07
Skrevet kl. 09:38

Tak for svar.

Jeg har koebt min webshop igennem Golden Planet som er dansk.  Mener du det goer en forskel ?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 09:56

Claus Agerskov:

Du skal ikke overholde dansk købelov, når du 100% har både din virksomhed og server stående i udlandet.

At dine sider er på dansk og dit domæne er dansk, har ingen betydning rent retsmæssigt.

Og at du så også vil gøre de andre tiltag for at gøre danske kunder opmærksom på, at der er tale om en virksomhed i Hong Kong som operere efter reglerne der, synes jeg er rigtig godt - det er i hvert fald med til at stille din virksomhed etisk bedre.

Jeg er ikke jurist, så hvis du vil være 100% sikker, så kontakt en advokat på området. 

Så vidt jeg har forstået, skal virksomheden overholde den Danske købelov hvis de på nogen måde henvender sig til de Danske forbrugere. Det kan være med en Dansk oversættelse af sitet, .dk domæne osv..

Jeg skal prøve at komme i tanke om hvor jeg har læst det. 

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 10:54

Først og fremmest et kæmpe, uforbeholdende UNDSKYLD.

Man skal overholde dansk lov, når man henvender sig til danske kunder. 

Som du kan se Dimitri Hardorff, så fandt jeg det selv.

I Forbrugerstyrelsens hæfte Køb trygt på internet og postordre står der på side 32:

Når du handler på en hjemmeside fra et land uden for EU, kan du kun forlange at dansk lov skal gælde for aftalen, hvis sælgeren markedsfører sig i Danmark eller på sin hjemmeside reklamerer med at han sælger til kunder i Danmark.

Så du skal give to års garanti.  Dog er der noget med at kunden skal bevise, hvis fejlen først opdages efter seks måneder. Men det er der andre, som ved meget mere om end jeg.

Jeg undskylder endnu en gang.

De beklageligste hilsner

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 11:19

Claus Agerskov:

Så du skal give to års garanti. 

Ikke garanti, reklamationsret - der er forskel. :) 

Dog er der noget med at kunden skal bevise, hvis fejlen først opdages efter seks måneder.

Ikke bevise, sandsynliggøre - her er der også forskel. :) En sandsynliggørelse kan være "Jeg har brugt produktet, som det var tænkt" - og det man skal sandsynliggøre er hvorvidt fejlen var der ved købet af produktet eller ej. :) 

Tilmeldt 5. Oct 07
Skrevet kl. 13:05

Okay, saa det vil sige at hvis jeg kun har mit  .com domaene   og hovedsproget er paa engelsk, men med mulighed for at kunne vaelge Dansk og Tysk sprog og en kunde fra paagaeldende land koeber,  ja saa er det Dansk / Tysk lovgivning som gaelder  ?

Og hvis jeg bruger google til at blive bedre ranket under google.dk  , jaa saa maa det vel siges at man har henvendt sig til danske kunder.

Det er der vist mange intl . butikker som ikke helt overholder under deres betingelser mht reklamationsret osv.

Men der er vist ikke andet end at proeve , saa maa jeg se hvad der bliver af reklamtioner  naar jeg goer en del ud af at fortaelle paa siden at varen sendes direkte fra Kina / Hkg  og det ikke er et dansk firma der handles med.    Jeg tilbyder enda at betale told og moms for kunden hvis sadanne skulle blive opkraevt.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 13:15

olsen1:

Okay, saa det vil sige at hvis jeg kun har mit  .com domaene   og hovedsproget er paa engelsk, men med mulighed for at kunne vaelge Dansk og Tysk sprog og en kunde fra paagaeldende land koeber,  ja saa er det Dansk / Tysk lovgivning som gaelder  ?

Det vil jeg mene ja, for Danskernes vedkommende. Jeg kender dog ikke til den Tyske købelov.

olsen1:

Og hvis jeg bruger google til at blive bedre ranket under google.dk  , jaa saa maa det vel siges at man har henvendt sig til danske kunder.

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål, men Du kan ikke stå til ansvar for hvad Google stjæler fra din side, og lægger ud på deres servere.
Så der vil jeg sige nej.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 5. Oct 07
Skrevet kl. 13:21

Ok,  jeg mente bare at hvis jeg reklamerer paa google.dk .

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)