Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbud på website søges!

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

 

hgr:

Lundsby:

Grunden til dette, er at hvis Granholm ikke kan leverer til tiden, og projektet med ham må opgives, så skal han betale differencen til det næst-billigste bud. Så Ron kan eventuelt bede os om at byde, det vil højst sandsynligt resulterer i et bud på indtil flere millioner, men det er jo heldigvis heller ikke Ron, der skal betale :-)

Hvor hulen får du den fra?

Det siger Købeloven. Jeg indrømmer det er trukket lidt hårdt op, men det er for at illustrer at det kan være farligt at love for meget, og at specielt deadlines kan være rigtigt dyre ikke at overholde. Rent sagsanlægsmæssigt, kan det værste sagtens være den erstatning, der kan blive tale om ved at kunden ikke var fået sin varer til tiden. 

Mit håb var at få Granholm, til at tænke sig mere om, ihvertfald inden der kommer noget på skrift. Det kunne jo blive en rigtigt dyr fornøjelse. Men jeg har åbenbart et problem, med at trænge igennem til ham.

Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Lad mig i den sammenhæng blot nævne et enkelt element: Søgningen på sitet. En rigtig god søgemaskine, som f.eks. Ankiro, koster for de fleste websites mere at sætte op, end nogle af de priser der er afgivet ovenfor for den samlede opgave.


Hold da op Mikkel der findes helt sikkert lige en extension til joomla du kan få opsat for 2500 ex moms. Ingen grund til at opfinde den dybe tallkerken igen. Cool

Tilmeldt 30. Mar 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

 

hgr:

Lundsby:

Grunden til dette, er at hvis Granholm ikke kan leverer til tiden, og projektet med ham må opgives, så skal han betale differencen til det næst-billigste bud. Så Ron kan eventuelt bede os om at byde, det vil højst sandsynligt resulterer i et bud på indtil flere millioner, men det er jo heldigvis heller ikke Ron, der skal betale :-)

Hvor hulen får du den fra?

Det siger Købeloven. Jeg indrømmer det er trukket lidt hårdt op, men det er for at illustrer at det kan være farligt at love for meget, og at specielt deadlines kan være rigtigt dyre ikke at overholde. Rent sagsanlægsmæssigt, kan det værste sagtens være den erstatning, der kan blive tale om ved at kunden ikke var fået sin varer til tiden. 

Mit håb var at få Granholm, til at tænke sig mere om, ihvertfald inden der kommer noget på skrift. Det kunne jo blive en rigtigt dyr fornøjelse. Men jeg har åbenbart et problem, med at trænge igennem til ham.

 

Købeloven har jo ikke så meget at skulle have sagt mellem 2 virksomheder der handler ydelser. Så jeg mener ikke at Granholm vil være forpligtet af købeloven i det her tilfælde. 

Jeg ved godt hvad IT koster, og tror også at 2500 er for lidt for den opgave, men hvis Granholm indgår en kontrakt med kunden på de vilkår må kunden og Granholm jo have en fælles forståelse for hvad man får for 2500. 

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

hgr:
Købeloven har jo ikke så meget at skulle have sagt mellem 2 virksomheder der handler ydelser. Så jeg mener ikke at Granholm vil være forpligtet af købeloven i det her tilfælde. 
 

Købeloven gælder delvist også for handel imellem virksomheder. Men det er rigtigt at der er dele af den, der kun gælder for handel med forbrugere.

I den konkrete sag, var der ikke tale om 2500,- men en konkret tilbud på cirka 30 K for udfyldelse af kravspecifikation.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

> En del af prisforskellen ligger vel også i timeprisen.

Kun en lille del, og med prisen følger også kompetencer. Jeg ved ikke hvad Granholm kan, men det er jo logik for burhøns, at et team af flere folk, der hver især har endnu mere erfaring og uddannelse end han har kan mere. Og det skal der ofte til, for at løfte de meget ambitiøse projekter.

Lad mig i den sammenhæng blot nævne et enkelt element: Søgningen på sitet. En rigtig god søgemaskine, som f.eks. Ankiro, koster for de fleste websites mere at sætte op, end nogle af de priser der er afgivet ovenfor for den samlede opgave. En søgemaskine som Ankiro står vel i omkring 50-100 mandeårs udvikling - og det vel og mærke af nogle af de klogeste hoveder i landet. Det må stå klart for enhver, uanset teknisk indsigt, at man naturligvis ikke får samme søgemaskine ved at strikke lidt hjemmelavet SQL sammen.

 

Hørt, Mikkel

Mvh,

Christian

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)