Hej Amino'er,
Jeg står og skal til at skifte shop- og økonomisystem, da min nuværende Scannet stopper med at virke med mit økonomisystem (Webfinance) per 30/06-2008 :(
Jeg skulle skifte anyways, men deadlinen kunne jeg godt have været for uden, men sådan er det nu engang...
Efter anbefaling her i forummet har jeg snakket med MBC-Design i Ålborg, hvor jeg er rimeligt hooked på deres oscAdvance shopløsning med integration til e-conomic.
Det er CopenhagenSoftware som skal stå for integrationen til e-conomic.
Mit problem/udfordring er, at jeg også sælger B2B og har afhentningsordre, som ikke går igennem webshoppen. Disse bliver lavet direkte i økonomisystemet og derved bliver lagerbeholdningen i shoppen ikke påvirket og er ukorrekt, og det kan vi jo ikke have : )
- Jeg har et lignende problem nu og det giver en masse bøvl i hverdagen, som jeg gerne vil være foruden...
CopenhagenSoftwares integration er kun envejs og henter sin information fra shoppen og kan ikke sende noget retur, og derfor har vi hele balladen.
Det er noget CopenhagenSoftware har i kikkerten at lave, men de kan ikke have det klar til min deadline.
Jeg ved godt jeg er sent ude, hvilket jeg er af flere grunde, men er der nogen som kender til et firma, som allerede har lavet en 2-vejs integration imellem oscAdvance shoppen og e-conomic, som kan løse mit problem?
Som CopenhagenSoftware rigtigt sagde, så kan jeg bare manuelt i starten køre afhentnings- og B2B-ordre igennem webshoppen, så beholdningen kommer til at passe, men vil sgu helst det hele virker fra første fløjt.
Yderligere, er der nogen som vil dele deres erfaringer med MBC-Design og CopenhagenSoftware?
I den anden grøft, så har jeg også snakket lidt med BGsys.dk, der også laver en god webshopløsning, som kan integreres til e-conomic og C5.
Deres webshop og organisation har jeg forståelsen af, at er lige er par grader bedre end hvad MBC-Design og oscAdvance shoppen kan levere, også på længere sigt?
Jeg skal snakke mere med BGsys i morgen, men er der nogen der ved om vi har samme problem her med deres e-conomic integration?
Kan C5 klare det eller har vi samme ballade?
Og har nogen noget erfaring med BGsys, som de vil dele?
Alt handler jo om behov, men mit problem er også, at min viden omkring shopløsninger, økonomisystemer, muligheder osv. er meget begrænset, så jeg har svært ved at finde frem til mine behov. Jeg har prøvet at lave en liste, men er sgu svært for en uviden.
- F.eks. troede jeg, at mit behov om lagerstyringen fra økonomisystemet ikke var et problem og det bare var selvfølge, men der blev jeg jo desværre slemt overrasket : )
Er der evt. nogen, som kender et østjysk konsulentfirma, der kan være interessant i min situation?
Jeg driver en internetbutik der sælger tilbehør til computere i et nichemarked, hvor jeg klarer mig pænt.
Potentialet i virksomheden er relativt stort, og nu er tiden inde til at tage flere skridt op at stigen mht. shopløsning og økonomisystem, ikke kun pga. min deadline, men nu er virksomheden og jeg parat til det.
Jeg arbejder også på at få en ansat ind, som kan hjælpe til med alt det administrative og forventer at skulle ansætte flere inden årets udgang.
Det var lidt af en smøre, men jeg håber jeg fik det meste med og det giver mening, ellers så fyr løs!
På forhånd rigtigt mange gange tak!
/Thomas