Hej allesammen!
Vi betalte i oktober måned for en masse t-shirts fra et amerikansk t-shirt mærke, Premium Label (rimeligt kendt mærke), hvor aftalen var at de skulle levere T-shirtsene i slutningen af november måned. Da vi i starten af December stadig ikke havde modtaget nogle T-shirts, rykkede vi dem. Vi fik et svar nogle uger senere, hvor de kom med undskyldningen, at deres fabrik var brændt ned, og at de lovede at de ville sende os T-shirtsene i starten af Januar måned, ellers ville de returnere vores penge. Dette var iorden med os. Efter dette har de ikke svaret på hverken mail eller telefon.
Hvad gør vi nu? Er der en chance for at en dansk advokat vil kunne få vores penge tilbage?
Vi håber at I kan hjælpe.
Mvh.
Jacob
Du kan starte med at spørge Amerikansk ambassade om firmaet og dernæst konsultationen fra en erhvervs advokat om der er en sag. Konsultationen er vel gratis?
Jeg mener du skal melde det til politiet og samtidg afsende kravet til firmaet, hvor du gør opmærksom på politianmeldelse. De fleste seriøse forretningsdrivende har en forsikring, der dækker brand, hvorfor han af forsikrinsgsummen må betale beløbet. Der er tale om bedrageri, hvis han bevidst ikke sender varerne. MVH Helle ( advokat og tidligere ansat i politet herunder Bagmandspolitiet )
Jeg mener du skal melde det til politiet og samtidg afsende kravet til firmaet, hvor du gør opmærksom på politianmeldelse. De fleste seriøse forretningsdrivende har en forsikring, der dækker brand, hvorfor han af forsikrinsgsummen må betale beløbet. Der er tale om bedrageri, hvis han bevidst ikke sender varerne. MVH Helle ( advokat og tidligere ansat i politet herunder Bagmandspolitiet )
Hvis beløbet ik er stort (LÆS under 60.000 kr), så er politi og advokat spild af tid og penge. Man skal ik kaste gode penge efter dårlige penge, og det vil det her være...
Politiet gør intet ved det, og en advokat sluger bare dine penge...
Først ville jeg finde ud af om fabrikken rent faktisk ER brændt ?? Det kunne jo hænde at være rigtigt og ejereren har måske travlt med at etablere sig igen.
Er den ikke brændt og der er tale om et betragteligt beløb, så ville jeg kontakte en advokat med erfaring i den slags.