Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskyttelse!?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ønsker at sælge et produkt til en dansk kunde, jeg har ligeledes fundet en dansk importør af dette produkt. Er der nogen derude der kan hjælpe mig med udkastet til en kontrakt, der sikrer mig, at importøren og min kunde ikke går uden om mig. Jeg skal have noget på skrift der sikrer at min leverandør eksempelvis ikke må drive handel med min kunde de kommende to år efter endt samarbejde med mig, eller lignende.

Jeg håber meget der er nogle af jer, der har dette liggende og vil dele det med mig!

Mvh,

Jon

Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt vælge at spare advokatkroner her - men jeg vil ikke anbefale dig det, da du nemt kan glemme noget eller lave en fejl, når du f.eks. skriver, at der skal betales en konventionalbod på kr. 2 mio., hvis importøren kontakter din kunde direkte eller indirekte. Jeg synes også, at du bør spørge dig selv om, hvorvidt du bør have en aftale med importøren om eneforhandling indenfor et vist geografisk område, da importøren ellers næppe vil acceptere, at han ikke kan sælge produktet til din kundes kunder eller din kundes lokale konkurrenter - og dette videresalg vil jo kunne ske til en lavere pris, da der ikke skal afsættes et provenu til dig.

En god advokat tænker alle mulige og umulige situationer igennem - set ud fra din position som professionel mellemmand - og der vil så blive taget hensyn til evt. specielle forhold.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)