Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er det nu lige det er med links?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 14:52

Ikke problemer, men du vil udligne noget af den positive effekt. For google ligner det jo linkbytte (og det er det jo egentlig også)

Jimmy

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 14:55

Jeg tror ikke at det er helt rigtigt. Jeg leverer hjemmesidesystemer og har et link til mig selv fra alle mine kunder og der udover et link fra min hjemmeside til alle min kunder.

Hvis jeg så går ind på google og søger på elkursus ligger jeg som nummer 2. Det samme gør sig gældende for flere af mine kundesites. Så mon ikke google er blevet bedre til at gennemskue hvad der er reelt og hvad der er lavet for at narre maskinen?

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 15:02

Gadensgaard:
Så mon ikke google er blevet bedre til at gennemskue hvad der er reelt og hvad der er lavet for at narre maskinen?

Måske, sats du bare din placering på google for at finde ud af det :D

Med al respekt, så ville jeg sgu også nemt kunen kravle op på en 2. plads på ordet elkursus (men lad nu det ligge, for jeg gider ikke prøve). Husk nu på at der er ingen regler uden undtagelser, og det tyder på på at det bar større effekt hvis det ikek er samme siden der linkes til som der linkes fra.

Jeg må ærlig indrømme, at tværtom tror jeg google er blevet bedre til at finde folk der linkbytter, og ikke til at analyserer om dit linkbytte er reelt, jeg kan ikke engang selv gennemskue det, men google bruger garanteret også en lommeregner.

Jimmy

Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:26

Mit gæt er at links ikke vil udligne hinanden helt, men vil tro at hvis der kun linkes fra det ene site til det andet så vil det give et bedre resultat..
En anden ting at tænkt på er, google kigger vist ikke kun på hvilke domæne navne der linkes til og fra, men også hvilke ip'er det er..
så er man hostet ved X og har Y antal domæner der, og de alle bruger samme ip. så vil disse links også trække ned..

BlackCap

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 15:40

Hej Betina

Vi taler om et link, så der er ingen grund til bruge tid på at overveje konsekvensen i Google. Gør i stedet det som er bedst og mest naturligt for dine besøgende.

Hvis du vil se hvad en af de helt store indenfor linkbuilding har at sige om gensidige links, så se hér. Det er en dejlig nuanceret vinkel, synes jeg.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:45

Jeg ville gøre det uden at blinke.

Et link til din blog om coaching har klart relevans for dine læsere af skou-coaching.dk, så det ser jeg ingen problemer i.

Mht. Google og deciderede problemer, så er gensidige links ikke i uoverensstemmelse med deres guideline for god webmasteropførsel, kun overdreven gensidige links eller links til urelaterede sider.

Så gør det og giv din hjemmesides besøgende et godt link til noget mere læsestof.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 15:48

Du kan rolig linke mellem de 2 sider.

Det er dog korrekt at A->B B->A links ikke har samme værdi som hvis du kun linker fra den ene side til den anden. Og så alligevel ikke helt, for hvis de 2 sider har relevant indhold i forhold til hinanden (Hvilket de vel har i dette tilfælde), så vil de ikke udligne hinanden helt. Google belønner links til relevant indhold.

Der hvor det ikke er hensigtsmæssigt er hvis jeg har en side der hander om akvariefisk, og så linker til sider om kaffemaskiner, boremaskiner eller majspiber, og disse sider linker tilbage til min side om akvariefisk. For disse sider har ikke nogen relevans i forhold til hinanden.

Men hvis min side om akvariefisk bytter links med en side der handler om foder og andet tilbehør til akvariefisk, så er det reelt nok, netop fordi der er relavans i mellem de 2 sider.

Man kan sammenligne linkbytte med at hvis jeg giver dig en øl, så giver du mig en øl. Vi kan hygge os lidt med det, men vi har stadig kun 1 øl, som da vi startede. Smile

Fra Østerbro
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 13
Fra  www.citygreen.dk Skrevet kl. 12:10

I netop dit tilfælde vil jeg også mene at du skal link bytte lige over! Det er også rigtigt at noget af effekten vil gå tabt, men lidt er altid bedre end ingenting! Derudover er det jo om at få venner og bekendte til at linke ind til din side! Der er tale om reciprocal linking, hvor værdien bliver udlignet. Så er der "trekants linking" og "diamant linking" og sikkert en helt masse nye og spændende måder, dog er min mening at google altid på sigt vil finde nye løsninger for at finde ud af hvordan hjemmesiderne linker, og derved "annullere" effekten. Så, prøv om du ikke kan få folk til at linke til din side, fordi du har godt og spændende indhold, og ikke så meget fordi de får et link tilbage! Desuden ligner det l*rt når du har 100 vis af links på din side!

Fra Munklinde, Ikast
Tilmeldt 6. Aug 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 12:59

Tusind tak for hjælpen allesammen.

Jeg har lavet linket og glæder mig til at følge trafikken :-)

/skou 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)