Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vejen til videre vækst / udvikling?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er to der har et firma inde for byggebranchen, som er startet 2004 og vi har opnået en omsætning på 21 mill.

Vi er begget indstillet på at firmaet skal vækste mere, og gøres mere proffesionelt i styringen. Men vi er i tvivl om vejen dertil. Vi ønsker at det skal foregå på en mere "stabil" og forsvarlig måde, som vi ikke selv har erfaring med, når vi snakker denne størrelse.

Er der nogen der har erfaringen med nogle af de nedenstående "veje"?

1. Proffesionel bestyrelse

2. Salg af anpart, til erfaren direktør / driftsmand

3. Venturekapital aktiv / ináktiv investor

Vi ved godt der ikke er en facitliste på hvordan tingene skal gøres, men det kunne være rart at hører fra andre med erfaring inden for dette.

/Bo

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 23:37

Personligt ville jeg i første omgang se om jeg kunne sammensætte en bestyrelse, for at komme i kontakt med nogle branchefolk, eller folk med kompetencer indenfor de områder i ikke er stærke på.

Jeg tror det er et skridt i den rigtige retning, og den billigste måde for jer, senere kan man også få en anden direktør ind, eller sælge nogle anparter. Det første skridt er dog en proff bestyrelse, så i kan få lagt en plan/strategi over hvilken retning virksomheden skal...

Det skal siges at jeg ingen erfaring har med dette - endnu, men mon ikke det kommer :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:42

Hej Bo

Jeg vil også klart anbefale en professionel bestyrelse. "I tidernes morgen" kontaktede jeg www.RAES.dk (nu ved jeg ikke hvor I bor, men mener der er afdelinger "rundt om i landet") kvit og frit kom de til et møde i firmaet, hvor vi snakke om hvad vi havde behov for og hvilken "type og egenskaber" det var vi havde brug for fra et bestyrelsesmedlem. RAES havde en hel pulje af forskellige emner, hvor de gav os navnene på 2-3 stykker som kunne være interessante for os. Vi holdt så individuelle møder med de tre, inden vi besluttede os. Det var en rigtig god proces og Carsten fra RAES gjorde et rigtig godt stykke arbejde for/sammen med os. Det var super godt at have kontakt med en person "der vidste hvad det drejede sig om", da det for os var en ny og helt ukendt situationBig Smile 

Derudover har jeg selv benyttet mig af af at have en personlig coach tilknyttet, det har været super givende og "et godt kort" at have sideløbende til at "holde kursen" og finde ind til hvad der var vitigt FOR MIG. Også her har det ikke været en hindring geografisk med min coach, da jeg er blevet coachet pr. telefon.

Et par erfaringer herfra - hav en super gó dagBig Smile

Sanne

Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:09

Hej Bo

Jeg er for første gang inde på amino. Jeg har læst en del indlæg nu og fundet dit indlæg interessant.

Som jeg læser dit indlæg, efterspørger du og din partner hjælp til styring af virksomheden, for at få en mere struktureret drift/dagligdag.

Jeg har erfaring med regnskab, likviditet styring og planlægning i min egen virksomhed med 40 ansatte og en omsætning over 70 mill.

Der er stor forskel på dine punkter 1,2,3. Jeg tror at I skal definere Jeres mål og nøjagtigt finde ud af, hvad I har brug for.

Jeg vil gerne være med til, at hjælpe Jeres virksomhed videre.

I kan skrive til mig på min mail: stig.norgaard@superbest.dk

Venlig hilsen

Stig

Fra UK
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 08:38

du kan evt. tage et kig paa www.dynamoinvest.dk

www.onapp.com

Fra UK
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 10:15

Ditlev:

du kan evt. tage et kig paa www.dynamoinvest.dk

Disclaimer: Jeg er partner i Dynamo (bare så det ikke lød som objektiv rådgivning :)) 

www.onapp.com

Fra Køge
Tilmeldt 25. Mar 07
Skrevet kl. 22:47

Hej Stig

Kender vist et par af dine kollegaer fra Haslev og Næstved, de siger god for dig :-)

Men vi har fået, en forhåbentlig dygtig person til at hjælpe os videre, så nu er det bare at kæmpe...

Tak for din interresse.

/Bo

Fra Køge
Tilmeldt 25. Mar 07
Skrevet kl. 22:51

Hej Ditlev

Vi skal vist lige kæmpe et par år endnu, så I kan se de bedste i os og vi kan opfylde jeres kriterier. Så i fremtiden kunne det måske blive meget interresant at tage kontakt til hinanden.

/Bo 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)