Start af engrosvirksomhed
Tilmeldt 28. Feb 08
Marion
Skrevet
07-04-2008 kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Kære Aminoer
Jeg kunne godt bruge noget hjælp til opstart af engrosvirksomhed. Jeg har haft en butik i 3 år og kunne goddt tænke mig at forøge mit salg ved engroshandel. I denne forbindelse har jeg en række spørgsmål.
Hvordan gør man rent praktisk? Hvordan beregner man en engrospris? Er der nogen faldgrupper, man skal undgå?
Har overvejet at starte med at lave et varekatalog med priser og billeder og derefter tage på kundebesøg. Har I nogle gode råd, kommentarer og/eller erfaringer I kunne komme med i den forbindelse.
Tak på forhånd...
Mvh. Marion
Svar
Tilmeldt 28. Apr 08
TVH
Skrevet
11-05-2008 kl. 00:52
Svar
Hej
Hvis det er samme varer som du har i din butik, som du vil bruge i engrosforretningen, så bliver det nok op ad bakke.
Det er nemlig ikke let at finde nogen b2b kunder, som vil købe af en grossist , som også sælger DIREKTE til slutbrugeren.
Hvis du gerne vil have mere salg - og starte engrosvirksomhed, så mener jeg du bør overveje at sælge andre varer end dem du har i butikken.
... håber du kan bruge tankerne ...
Svar
Tilmeldt 15. Apr 08
Hvilken slags butik er det du har?
Svar
Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Tilmeldt 28. Apr 08
TVH
Skrevet
11-05-2008 kl. 20:51
Svar
Jeg har 2.
Hvis du oplyser en emailadr. - så sender jeg fuld info i form af vedhæftede filer. Og har du spørgsmål - så er det bare
at spørge løs ....
Det er 2 unikke engrosforretninger. Det gennemsnitlige dækningsbidrag er over 350%, der er ingen varer som kan
blive for gamle - der er ingen varer som kan gå i stykker, dvs. INGEN REKLAMATIONSUDGIFTER (og det er faktisk et
vigtigt forhold, når du vælger hvilke produkter du vil handle med. Reklamationsudgifter er ofte en "Sorteper" i handelsog
engrosvirksomheder - der er set en del eksempler på, at det har været reklamationsudgifterne som har tappet en
virksomhed for dets overskud ).
Det sker IKKE her.
Produkterne anvendes af 95% af alle husstande.
Men lad mig få en mailadr. - så sender jeg straks al info.
Svar