Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook som reklame?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Er der nogle der kan anbefale eller har erfaringer med at have en facebook-bruger som reklame side. Hvordan er lovgivningen inden for dette område? Tænker på under folketings valgkampen, der brugte størstedelen af politikerne facebook som en slags reklame side, det samme har mange sangere. 

Men hvad ved i om dette emne? :D 

Glæder mig til at høre fra jer. 

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 08:12

Prøv at kigge på den måde der er anvendt til den nye danske film "Blå mænd", som jeg har skrevet om på min blog under titlen Facebook som markedsføringskanal.

De har oprettet fiktive profiler på Facebook for deres hovedrolle-indehavere, men med brug af rollens navn og egenskaber.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 13. May 08
Indlæg ialt: 908
Skrevet kl. 19:34

Hej

Fandt lige denne tråd, spændende ide, kan se der er en del cafeer mm. der har facebook sider.

Er der nogen Aminoer der bruger det?

mvh Thomas

Reklameshoppen.dk nu med et super tilbud på Flyers til nystartede

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 19:54

Hej

Jeg kunne også godt tænke mig at høre om andres erfaring med Facebook.

Jeg har netop lavet en side for Andando.dk (linket: er ikke helt sikker på det virker!),
men mangler lidt inspiration Stick out tongue

For at hælpe hinanden med lidt viral markedsføring, kunne man jo blive medlem af hinandens sider som fans Idea

Hvis der er nogen der vil blive fan af Andando.dk og som gerne vil have jeg bliver fan af din/jeres facebook side, jamen så er jeg klar Cool

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Fra Canada
Tilmeldt 5. Oct 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 21:00

Jeg har netop oprettet en FaceBook profil for joybox.dk for en uges tid siden.

Se her: http://www.new.facebook.com/group.php?gid=35613256102&ref=mf

Det vrimler ikke lige frem med "venner" endnu, men det kommer stille og roligt.

Om det giver flere kunder og/eller mere salg kan kun tiden vise. Jeg tror dog på, at det er vigtigt at profilen udvikler sig med debat o.lign.

Mvh. Lars

LarsQ.

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 16:20

jaja gutter der er masser af muligheder på facebook

grupper :

lav en gruppe og inviter alle dine venner, evt bed dem om at invitere deres venner også! 

send grupper meddelser ud til alle dine medlemmer med tilbud eller lign,,, arrengementer ( gratis)

Man kan også oprette en facebook side... det er en profil for din virksomhed som du kan præsentere overfor evt kunder..  også gratis....

http://www.new.facebook.com/business/?pages

et godt eksembel her er billigvoks

Jeg bruger selv facebook ADDS. http://www.new.facebook.com/ads/

det er deres svar på PPC. og det fungere egenlig fint. man kan virkelig målrette reklamen...istedet for søgeord kan man pinpoint sin markedsføring.

feks mig.. jeg sælger pool & billard køer.. det er kun folk der har pool eller billard som interesse eller har en ynglingsfilm der handler om pool der ser mine adds.... I LOVE IT!

M  dfdf

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 18:02

Jeg har med interesse læst jeres indlæg. For ca. 1 uge siden oprettede jeg en side på facebook til mit galleri.
Har inden overvejet hvordan jeg få folk til at tilmelde sig siden og er startet ud med, at udlove et udvalgt maleri som gevinst en gang i måneden. Målet med min side er at få så mange medlemmer som muligt og derved udbrede kendskabet til mit galleri/min kunst.

At oprette en side fremfor en gruppe giver nogle fordele. Det eneste som i starten afholdt mig lidt fra at vælge siden fremfor gruppen, er facebook's brug af ordet "fan" i stedet for "medlem" eller lign. Synes det er malplaceret.
Men efter nærmere overvejelser var fordelene ved en side større. Bl.a. kan man få en statistik over besøgende, og hvor stor en procentdel der kvinder eller mænd, samt alder på disse.
Det kan hjælpe mig med at målrette en annoncering lidt bedre. (Håber jeg)

Det er stadig meget nyt, så jeg kan ikke øse ud af nogen større erfaring (endnu). Men vil kigge ind her i tråden og håbe på at der kan samles flere gode "guldkorn". Smile

Med farverig hilsen

Charlotte Eland  •   webgalleri - www.charlotte-eland.dk

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 19:33

Hej Eland

Jeg har selv lavet en side for Andando, som jeg bruger en del tid på.
Du er velkommen til at kigge forbi og se om der er noget der kan inspirere dig!
Jeg har lavet nogle forskellige ting og måske kan du bruge noget af det!

Jeg har tidligere i denne tråd, efterlyst at man bliver "fan" af hinandens sider,
så man kan hjælpe hinanden med at sprede budskabet :-)

Hvis du er interesseret i at "bytte" fan! - så siger du bare til :-)

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:43

Jeg tror det er en smart idé, du kan holde kontaktet (lidt ligesom med en liste),.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Feb 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 16:14

Med farverig hilsen

Charlotte Eland  •   webgalleri - www.charlotte-eland.dk

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)