Så skal jeg vidst til sidste step Jeg har nu fået beregnet værdien af mit varelager pr. 31.12.2007.
Jeg har en samlet sum på mit varelager i indkøbspris ex. moms.
Jeg har hidtil bogført køb hos mine leverandører via kredit kreditor og debet vareforbrug (driftkonto).
Nu skal jeg jo så have det reguleret så jeg har noget i drift og noget i status. Hvad gør jeg?
Under vareforbrug (drift), laver jeg da en konto der hedder "Regulering af vareforbrug" og nede i balancen laver jeg en konto der hedder "Regulering af varelager"??
Og så bogfører jeg værdien jeg er kommet frem til i mit excel ark, som er indkøbspris ex. moms med, debet "Regulering af vareforbrug" (drift) og kredit på "Regulering af varelager" (status)??
Håber nogen vil give mig nogen snart gode nætter uden søvnløshed.
God weekend fra Githa
Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk
Pt. har jeg ikke noget stående på varerlager i status, da jeg som skrevet har bogført alt ind på vareforbrug/køb i driften.
Så skal jeg ikke gøre som jeg har beskrevet ovenfor? Altså lave en konto der hedder regulering af vareforbrug i driften og kreditere med beløbet jeg har optalt pr. 31/12 og en i status der hedder regulering af varelager hvor jeg så debitere samme beløb? eller er jeg bare helt galt på den?
Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk